حمله صدها شهرک نشین به مسجد الاقصی

صدها شهرک نشین در چهارمین روز از عید یهودیان با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، امروز یکشنبه در چهارمین روز عید العرش یهودیان، صدها شهرک نشین به مسجد الاقصی حمله کردند و نماز تلمودی اقامه کردند و در شیپور دمیدند.

اداره اوقاف اسلامی که مسئولیت اداره این مسجد را بر عهده دارد، اعلام کرد: یک هزار و ۳۹۰ شهرک نشین در قالب دو گروه وارد مسجدالاقصی شدند و تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در این مسجد ماندند.

بر اساس آنچه مرکز اطلاع رسانی حقوق بشر وادی حلوه در قدس اشغالی اعلام کرد: برای حمایت از این حملات، نیروهای اشغالگر در مسجد، ورودی آن و در جاده‌های منتهی به آن و نقاط مختلف قدس مستقر بودند.

به گفته این مرکز، شهرک نشینان در این مسجد شیپور نواختند و نماز تلمودی به جای آوردند، نذورات گیاهی از جمله درخت خرما با خود حمل می کردند و بر درهای آن به ویژه باب القطانین و میدان غزالی در باب الاسباط این مراسم را انجام دادند.

بر اساس گزارش‌ها، راه باب الاسباط را بستند و از عبور و مرور خودروها در چهارمین روز عید یهودیان جلوگیری گردند تا اجازه دسترسی شهرک نشینان به دیوار براق در غرب مسجدالاقصی را تامین کنند.

استانداری قدس در داده های منتشر شده در روز یکشنبه اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا امروز، ۵۲ هزار و ۷۱۰ نفر به مسجدالاقصی حمله کرده‌اند.

همزمان با هجوم هزاران شهرک نشین به دیوار براق، دیوار غربی مسجد الاقصی، محله های قدس قدیم شاهد حملات شهرک نشینان به اموال شهروندان قدس بود که مهم‌ترین آنها تخریب تعدادی موتورسیکلت بود.

در همین حال خبرگزاری رسمی فلسطین، از دستگیری شش شهروند اهل روستای بیت اجزا در شمال غربی قدس  پس از یورش و تفتیش منازل آنها خبر داد.

همزمان با آغاز جنگ غزه، ارتش اشغالگر عملیات خود را در شهر قدس اشغالی گسترش داد و بر اساس اعلام استانداری قدس، ۷۹ فلسطینی شهید، ۲۶۸ نفر زخمی و یک هزار و ۸۵۴ نفر دستگیر شدند.

کد خبر 1786483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha