مسئولیت داشتن «افراد» قدرت مطالبه‌گری و پاسخگویی ایجاد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کارها و فعالیت‌ها در اختیار فرد مسئول قرار گرفت ما هیچ‌وقت متضرر نخواهیم شد زیرا فرصت پاسخگویی و مطالبه‌گری نسبت به امور مختلف وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در دومین نشست هم‌اندیشی با فعالین و نخبگان فرهنگی و اجتماعی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شما عزیزان به عنوان شخصیت‌های اثرگذار در مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور، دلسوز جامعه هستید، اظهار کرد: این موضوع که گفته می‌شود ما دچار افسردگی فرهنگی یا سیاسی شده‌ایم ، تعبیر درستی نیست، زیرا روبرو شدن با تهاجمات مختلف موجب افسردگی نمی‌شود، بلکه نشاط آور است؛ بنیان انقلاب اسلامی ما نیز بر اساس مبارزه شکل گرفته و ادامه خواهد داشت.

ایشان با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون ما در حال مبارزه هستیم و تنها جنس مبارزه تغییر پیدا کرده است، افزود: این تغییر به معنای قوی‌تر شدن جبهه و نه به پایان رسیدن مبارزه ما است، بنابراین باید با جدیت و قدرت بیشتری به مبارزه خود ادامه دهیم و هیچ‌چیزی ما را خسته نکند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دقت داشته باشید که در جریان مبارزه همیشه اتحاد و یکپارچگی وجود ندارد، همان‌طور که در جنگ احزاب و زمان پیامبر (ص) مردم یکسان نبودند و به دو دسته تقسیم شدند؛ امروز نیز ما در حال جنگ هستیم و وضعیت شور و هیجان مردمی در جریانات سیاسی و مقابله با استکبار خوب است؛ شاهد این موضوع حضور پرشور مردم در جمعه نصر می‌باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بحث ناکارآمدی در جامعه تصریح کرد: در بحث کارآمدی یک نظام و جامعه باید ارتباط بین مشکلات و کارآمدی به خوبی ارزیابی شود، ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ، شما ببینید کدام کشور بوده که با وجود مشکلاتی که جامعه ما داشته تا این اندازه رشد کرده و روی پای خود ایستاده باشد؛ زمانی تحلیل درستی صورت می‌گیرد که شما ببینید در خصوص مسائل اقتصادی، عمرانی و آبادانی کشور آیا مشکلات در حد قابل حل بودند و مدیران و مسئولان ما نتوانستند آن‌ها را حل کنند یا خیر و بعد در مورد کارآمدی یا ناکارآمدی قضاوت کنید.

ایشان تأکید کرد: کشور ما با تمام مشکلاتی که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون داشته امروز توانسته تمام دنیا را متوجه ظلم استکبار جهانی کند و در مقابل روی پای خود بایستد و توسعه نیز پیدا کند؛ بنابراین در یک تحلیل جمعی و کلی با روی کار آمدن دولت‌های مختلف متوجه می‌شویم که تمام دولت‌ها تا به امروز با ظرفیت و توان‌های مختلف پای‌کار بودند در غیر این صورت ما به این موقعیت و جایگاه کنونی در کشور و جهان دست پیدا نمی‌کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تفاوت توسعه و پیشرفت اجتماعی اشاره کرد و گفت: کشور و جامعه ما از ابتدا در خط پیشرفت بوده است که ریشه در اعتقاد و ساختار بنیادی جامعه دینی و ولایی ما دارد؛ اساس مبنای اعتقادی ما در علوم انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و زنده حیات شناسی پیشرفت و حرکت طولی را برای ما ضروری می‌سازد درعین‌حالی که نباید در عرض نیز عقب بمانیم.

ایشان با بیان اینکه فرد مسئول باید وظایف و تعهدات خود را انجام دهد، ابراز کرد: اگر کارها و فعالیت‌ها در اختیار مسئول قرار گرفت ما هیچ‌وقت متضرر نخواهیم، زیرا فرصت پاسخگویی و مطالبه‌گری نسبت به امور مختلف وجود خواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه خداوند متعال سرنوشت مردم را به دست خود آنان سپرده است، خاطرنشان کرد: خداوند از ابتدای خلقت انسان را در انتخاب سرنوشت خود آزاد گذاشته است و هیچ‌گاه به او دیکته نکرده است؛ به همین دلیل انسان آزاده و انقلابی باید در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فعال باشد و تکلیف و وظیفه خود را انجام دهد. امروز نیز که در حال مبارزه با استکبار جهانی هستیم باید با کمال قدرت بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی خود ایستادگی کنیم و دست از مبارزه نکشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1786523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha