انتشار فراخوان ششمین دوسالانه استانی عکس بسیج (نور) در کهگیلویه و بویراحمد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد فراخوان مرحله استانی ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج ( ور) با عنوان خانواده عزتمند اقوام ایرانی» در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ پاسدار «عیسی جمشیدی» عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هنرمندان و عکاسان این عرصه هنری تا ۱۵ آبان ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را دبیرخانه مرکزی جشنواره  به نشانی یاسوج، ساختمان ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح - سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد ( جنب سپاه فتح استان) تحویل دهند و یا  در پیام رسان ایتا با شماره های ۰۹۱۷۷۴۱۳۰۲۵ و ۰۹۹۰۳۱۴۶۹۷۸ ارسال نمایند و اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

وی افزود: پس از داوری آثارارسالی، نفرات برتر این جشنواره علاوه بر دریافت جوایز نفیس، به مرحله کشوری ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج ( نور ) که آذرماه  ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد معرفی می شوند. 

جمشیدی بیان کرد: موضوع ششمین جشنواره دوسالانه عکس نور( ملی -استانی ): خانواده عزتمند اقوام ایرانی « زنان عزتمند ، مردان عزت آفرین ، غرور ملی » است و شامل مضامینی چون؛ حجاب و لباس اقوام ایرانی / معماری محل سکونت خانواده های اصیل ایرانی / تاثیرات نقش خانواده در مناسبات اجتماعی ملی و بین المللی / خانواده‌ من در یک قاب/ خانواده­ در فعالیت های اجتماعی، نخبگان علمی ، شهدا و خانواده شهدای شاخص، و هرفرد و شخصیتی که در حوزه های مختلف باعث سربلندی و سرافرازی و غرور ملی و تاریخ ساز شده اند، می باشد. 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد شرایط ارسال آثار را به شرح زیر اعلام کرد: ارسال آثار عکاسی شده با دوربین عکاسی یا تلفن همراه برای شرکت در بخش آزاد با تأکید بر کیفیت مطلوب مجاز می­باشد.  

وی ادامه داد: تعداد آثار ارسالی بخش آزاد، در قالب تک عکس، حداکثر پنج فریم و حداکثر سه مجموعه عکس ‏(از ۷ تا ۱۲ فریم) باشد.  آثار ارسالی عکاسان می‌تواند سیاه‌وسفید و یا رنگی باشد.

جمشیدی افزود:فرمت آثار ارسالی اولیه باید به صورت JPEG و حداکثر۱۰۰۰x۱۵۰۰ پیکسل و حجم سه مگابایت برای هر فریم عکس باشد، ارسال فایل خام Raw در بخش رقابتی، اختیاری است، اما پس از مرحله انتخاب و داوری آثار و اعلام دبیرخانه، نسخه اصلی آثار ارسالی جهت صحت ‌سنجی، شرکت در نمایشگاه و انتشارات باید حداقل۳۰x۴۵ cm و با Dpi ۳۰۰ باشد. 

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هرگونه اصلاح و ویرایش در صورتی که به سندیت عکس خدشه وارد نکند مجاز می‌باشد، گفت: هرگونه اعمال واترمارک، امضاء، پاسپارتوی دیجیتالی و غیردیجیتالی در عکس ممنوع می‌باشد و عکس مورد نظر از رقابت حذف خواهد شد.

وی اظهار کرد: عکس یا عکس‌های ارسالی به دوسالانه نباید در سایر رویدادها و یا فضای مجازی منتشر شده و یا مقامی را کسب کرده باشد. 

جمشیدی بیان کرد: ارسال کننده اثر به منزله صاحب عکس تلقی شده و در غیر این صورت چنانچه در مراحل مختلف دوسالانه ثابت شود که صاحب عکس فرد دیگری است، ضمن پیگیری حقوقی، اثر یا آثار ارسالی از دوسالانه حذف خواهد شد. 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزارکننده دوسالانه ضمن رعایت امانت‌داری برای تمامی آثار ارسالی، حق استفاده از آثار راه‌یافته را با رعایت حقوق معنوی عکاسان در امور نمایشگاهی، نشر مکتوب، دیجیتال و برخط، برای خود محفوظ می‌دارد.    

وی ادامه داد: اهداف ششمین جشنواره دوسالانه عکس نور( ملی-استانی ) استفاده­ حداکثری از ظرفیت و بروز خلاقیت های هنرمندان عکاس استانی و شهرستانها در فرهنگ ‌سازی و ایجاد جریان‌ های موثر هنری در قالب هنر عکاسی که در این دوره به نقش خانواده‌های عزتمند اقوام ایرانی در جامعه گسترده ایران اسلامی پرداخته شده است.

جمشیدی یادآور شد: تقویت گفتمان تصویری با هدف تبیین تلاش های جهادی، توجه جامعه به افراد تاثیرگذار و ارزشمند، نهادینه کردن الگوی خانواده‌های عزتمند، احیای هویت خانواده‌های جهادی، تلاشکر و انقلابی عزتمند و نقش آن در جامعه از دیگر اهداف جشنواره است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد جریان‌سازی برای تبیین جایگاه پدر و مادر در رشد چهره های شاخص خانواده­ عزتمند، قدردانی و قدرشناسی از خانواده­ های عزتمند ایرانی، ایجاد بستر برای ترویج روحیه ایثارو جهاد، ولایت مداری، شجاعت و غیرت، عفت و پاکدامنی، دوری از شرارت و فتنه جویی، انتشار کتاب عکس به عنوان سند ملّی معرفی خانواده­ عزتمند اقوام ایرانی، ایجاد بانک اطلاعات تصویری از خانواده­ های عزتمند اقوام ایرانی برای انتشار در صفحات اجتماعی با رعایت تمامی موازین فرهنگی، هنری، شرعی، عرفی و حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار را از دیگر اهداف برشمرد.

وی گفت: تهیه و انتشار اقلام تبلیغی و فرهنگی از آثار رسیده به دبیرخانه و برگزاری نمایشگاه­ های ملّی و استانی در فضای حقیقی و مجازی نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1786534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha