ضرورت ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف بهینه برق

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، بر ترویج فرهنگ صرفه جویی و آموزش و همکاری مردم در مصرف بهینه انرژی به ویژه مصرف برق، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز ( یکشنبه ۲۹ مهر) در دیدار با مسئولان شرکت توزیع نیروی برق گیلان، ضمن قدردانی از تلاش گران حوزه خدمات رسانی برق، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران سرآغازی برای جهش در صنعت برق رسانی به نقاط مختلف کشور شده به گونه ای که در حال حاضر کمتر منطقه ای در کشور هنوز از نعمت برق و روشنایی بی بهره است.

نماینده ولی فقیه درگیلان با بیان اینکه برق، جزو انرژی های پاک است؛ افزود: اگر مردم از سختی و هزینه‌های هنگفت تولید انرژی آگاه شوند، بی شک در مصرف بهینه انرژی اقدام می کنند.

آیت الله فلاحتی، بر اهمیت ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از انرژی های حیاتی مانند انرژی آب و برق باید از طریق رسانه‌ها به مردم آموزش داده شود.


وی افزود: در کنار تلاش مسئولان برای استمرار خدمات‌رسانی، مردم هم باید مدیریت مصرف را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و این همراهی موجب می شود تا بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز در حوزه تولید، فعالیت های خود را پیگیری کنند.


امام جمعه رشت، افزود: راه‌سازی، برق‌رسانی، گازرسانی و آب‌رسانی ازجمله اقداماتی بوده که بعد از انقلاب با هدف توسعه روستاها مورد تأکید قرار گرفته است.


آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه درحال حاضر بسیاری از شهرهای کشور قادر به تولید برق به عنوان انرژی پاک هستند؛ ادامه داد: این امر را مدیون وجود نیروهای متخصص و جوان ایرانی هستیم.


وی با مثبت ارزیابی کردن کارنامه ایران اسلامی در حوزه برق رسانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برایجاد ارتباط مسئولان حوزه برق استان با پارک های علم و فناوری و بهره گیری از ابداعات جوانان خوش فکر در این راستا تاکید کرد.


نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی در برخی از مناطق کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از نعمت‌های خدادادی مانند نور خورشید برای تولید برق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


وی در خاتمه، بر ایجاد روابط اخلاق مدارانه با ارباب رجوع، شناسایی افراد با استعداد و خوش فکر و تشویق و تقویت نیروهای تحول افرین در این عرصه تاکید کرد.


آیت الله فلاحتی همچنین از مسئولان توزیع نیروی برق خواست تا در مواقع ضروری پاسخگوی سوالات مردم نیز باشند.

کد خبر 1786546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha