نوجوانان محور فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باشند

امام جمعه تبریز در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت : نوجوانان به ‌عنوان محور فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه باشند.

روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از آذربایجان  شرقی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «احمد مطهری اصل»  امام جمعه تبریز ، در آیین تکریم مدیر سابق و معارفه مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی در شکل‌گیری شخصیت و هویت فردی و اجتماعی و همچنین اهمیت تربیت اسلامی در این برهه‌، اظهار داشت: در فعالیت‌های مسجدی می‌بایست تقسیم و تفکیک کار صورت گیرد، به ‌نحوی‌که بخش عمده و محوری فعالیت‌های کانون‌های مساجد در رابطه ‌با نوجوانان باشد.

 امام جمعه تبریز  توجه جدی به دختران نوجوان و تقویت و توسعه فعالیت های مربوط به این حوزه را از دیگر رسالت های اصلی کانونهای فرهنگی هنری مساجد برشمرد و گفت: دختران نوجوان به ‌عنوان آینده‌سازان این کشور و مادران آینده، می‌بایست محل توجه فعالیت‌ها در مساجد باشند و امکانات و زمینه مساعد و مناسب برای شکوفایی استعدادهای بالقوه این قشر مهم و ارزشمند در جامعه فراهم گردد.

وی تقویت بُعد هنری و ایجاد زمینه برای فعالیت‌های هنری در این کانون‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فرهنگ شامل بسیاری از حوزه‌هاست که هنر نیز یکی از این حوزه‌ها محسوب می‌شود و بهتر است کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تأثیرگذاری بیشتر به تقویت بُعد هنری فعالیت‌های خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 امام جمعه تبریز در پایان خاطر نشان کرد:  هنر مقوله‌ای مهم و تأثیرگذار است و تربیت هنرمندان متعهد نیازمند تقویت فعالیت‌های هنری مسجد محور است.

 بنابراین گزارش، مراسم تکریم مدیر سابق و معارفه مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، صبح امروز در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

کد خبر 1786547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha