برنامه‌های ویژه آستان شاهچراغ(ع) برای بزرگداشت شهدای تروریستی حرم

شجاعی گفت: در راستای بزرگداشت شهدای حوادث تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و تقدیر از مجاهدان راه مقاومت، این آستان مقدس برنامه‌های ویژه‌ای را در روزهای آینده برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، سیدمصطفی شجاعی امروز در جمع خبرنگاران برنامه‌های ویژه این بارگاه مقدس را به مناسبت دومین سالگرد شهدای حمله تروریستی ۴ آبان ۱۴۰۱ و بزرگداشت شهدای حمله تروریستی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ به حرم مطهر، و همچنین بزرگداشت شهدای مقاومت و دفاع مقدس تشریح کرد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم، تأکید کرد که این واقعه علی‌رغم تلخی‌اش، در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا آن را به یادگار بگذارند.

شجاعی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها به‌مناسبت برگزاری کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس برگزار خواهد شد، افزود: در روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(قدس سره)، حجت الاسلام رفیعی به سخنرانی خواهد پرداخت و مداحان اهل‌بیت علیهم السلام، از جمله حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج میثم مطیعی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

وی به روز پنج‌شنبه سوم آبان‌ماه اشاره کرد و گفت که در ساعت ۱۶، آیین گلباران قبور شهدای آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام با حضور خدام و خانواده‌های این شهیدان برگزار خواهد شد. بعد از آن، در مراسمی که نجم الدین شریعتی اجرای آن را بر عهده دارد، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس، به ایراد سخن خواهد پرداخت و مداحان و شاعران دیگر برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهند کرد.

شجاعی همچنین، با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت یحیی سنوار، مجاهد قهرمان، اظهار داشت: این مبارز نستوه چهره‌ای درخشان از مقاومت بود که تا آخرین لحظه، با شجاعت با رژیم جنایتکار صهیونیستی مبارزه کرد. تصویر او در واپسین لحظات، نماد مقاومت و ایستادگی را به تصویر کشید.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، افزود که با برکت خون این شهید و دیگر شهدای بزرگ، نهال مقاومت هر روز رشد بیشتری خواهد کرد و تلاش برای تحقق آرمان رهایی قدس، با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت. شجاعی به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و گفت: پیروزی مستضعفان وعده الهی است.

کد خبر 1786571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha