نسل نو نیازمند تبیین و روشنگری برای ورود به وادی قرآن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره‌به اینکه جامعه امروز به انس با قرآن نیاز دارد، گفت: باید با تبیین و روشنگری بین نسل نو، جوانان امروز جامعه را با قرآن مانوس ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، اعظم روانشاد، امروز(۳۰مهر)، با همراهی رئیس گروه و کارشناس قرآن و عترت این اداره کل در بازدید از موسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‌یاوران، ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده قرآنی و فرهنگی این موسسه اظهارداشت: دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به ظرفیت‌های عظیمی از نسل کودکان و نوجوان که در اختیار دارد در این زمینه نقش مهم و موثری دارد و هر چه آموزش و پرورش به فعالیت‌های قرآنی بها دهد تاثیرگذاری دستگاه‌های دیگر در این راستا بیشتر مشخص می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه جامعه امروز به انس با قرآن نیاز دارد  افزود: نسل نو و جوان نیازمند تبیین و روشنگری برای ورود به وادی قرآن است و موسسه قرآن و عترت قرآن‌یاوران توانسته با ایجاد جذابیت‌های آموزشی زمینه را برای برای رشد و تربیت اخلاقی آموزه‌ها و مفاهیم بلند قرآنی برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

روانشاد با اشاره به اینکه موضوع حجاب در این موسسه به خوبی نهادینه شده است افزود: با توجه به اینکه این موسسه با خانواده‌ها نیز در ارتباط است آموزش‌های سبک زندگی نیز در موسسه قرآن یاوران به صورت مطلوب انجام شده است که جای تقدیر دارد.

زینب سپهوند، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن یاوران نیز در ادامه به تشریح فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی ترویجی موسسه پرداخت و در ادامه به برخی از چالش‌ها و دغدغه‌های قرآنی موسسه نیز اشاره کرد.

وی یادآور شد: حفظ قرآن، روخوانی، مفاهیم قرآنی، امام‌شناسی، آموزش تجوید از دوره پیش‌دبستان، حفظ موضوعی قرآن و عترت، برگزاری اردوهای نشاط و تعالی قرآنی از جمله فعالیت‌های این موسسه هستند.

گفتنی است، این موسسه از سال ۱۳۸۵ تاسیس و علاوه بر زیر پوشش داشتن ۱۳۰ قرآن آموز، مجری آزمون‌های قرآنی طرح ملی بشری در استان بوده است.

در خرم‌آباد ۱۳ موسسه قرآنی فعالیت دارند.

کد خبر 1786603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha