تحویل محل بازداشت رهبر انقلاب در دوره پهلوی به شهرداری مشهد

مراسم تحویل محل بازداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوره پهلوی به شهرداری مشهد و موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محل بازداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوره پهلوی  صبح امروز دوشنبه (۳۰ مهرماه) طی مراسمی با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری به شهرداری مشهد و موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد تحویل شد. 

امیر سرتیپ دوم ستاد سیروس امان‌اللهی، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا، در این مراسم اظهار کرد: در حوزه واگذاری اراضی پادگان ارتش در مشهد مبتنی بر طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری اقدامات خوبی به نفع مردم عزیز مشهد و مجاوران امام علی بن موسی الرضا (ع) صورت گرفته که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورده است.

تحویل محل بازداشت رهبر انقلاب در دوره پهلوی به شهرداری مشهد

وی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: در طرح تفصیلی مصوب، ۲ بخش فرهنگی شامل موزه انقلاب در ضلع غربی و موزه عبرت در ضلع شمال شرق اراضی پادگان پیش بینی شده است و مکان فعلی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع که پاسدارخانه قدیم لشکر ۷۷ بوده، به شهرداری مشهد و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در مشهد تحویل داده می‌شود.

امیر امان‌اللهی همچنین با اشاره به لزوم حفظ فضاهای تاریخی به خصوص اماکن مرتبط با انقلاب اسلامی گفت: امیداوریم این اقدامات در نهایت منجر به آشنایی و آگاهی مردم و نسل جوان نسبت به جنایت‌های رژیم پهلوی شود.

کد خبر 1786617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha