افزایش ۴۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خراسان جنوبی

جهانشاهی از افزایش ۴۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حمید جهانشاهی امروز دوشنبه (۳۰ مهر) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان در ۲ بخش ملی و استانی است، تصریح کرد: ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی ابلاغی این بخش است که مبادله موافقت‌نامه آن در استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اعتبارات توازن ملی خراسان جنوبی ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در مرحله ابلاغ است.

جهانشاهی بیان کرد: اعتبارات قانون سنواتی هم سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است، در مجموع اعتبارات تملک و دارایی‌های استان در سال جاری ۳.۵ همت است که پیش‌بینی می‌شود که این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای خراسان جنوبی هم نسبت به سال گذشته رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: اعتبارات ابلاغی هزینه‌ای استان در سال جاری ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۵۴.۵ درصد آن تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع در سال مالی جاری میانگین تخصیص اعتبارات استان ۴.۹ درصد است و در چند هفته آینده به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است؛ ارائه گزارش آخرین وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری و روند مبادله موافقت‌نامه‌ها، بررسی مجدد پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان، آخرین وضعیت جذب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، میزان حمایت از مصالح و تولیدات داخلی استان توسط دستگاه‌های اجرایی، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه توسعه مهارت و ارائه تحلیل آب و هوایی توسط اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از دستورکارهای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

کد خبر 1786646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha