پویش «یک دقیقه کتاب خوانی» در مسجد جامع حاجی پیرلو ارومیه

مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه گفت: مساجد بهترین ظرفیت برای برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند و پویش «یک دقیقه کتاب خوانی» در مسجد جامع حاجی پیرلو ارومیه راه اندازی شده است.

خبرگزاری شبستان _ آذربایجان‌غربی؛ کتاب و مسجد به عنوان دو عنصر مهم در زندگی فرهنگی و اجتماعی، می‌توانند نقش ویژه‌ای در ترویج علم و فرهنگ ایفا کنند و استفاده از فضای مسجد برای ترویج کتاب‌خوانی و مطالعه می‌تواند به مزایای بسیاری منجر شود.   تجهیز مساجد به کتابخانه‌هایی شامل کتاب‌های مذهبی، تاریخی، ادبی و علمی می‌تواند فرصت‌هایی برای مطالعه و یادگیری فراهم کند. این کتابخانه‌ها می‌توانند به صورت فیزیکی یا دیجیتال در اختیار عموم قرار گیرند. همچنین می‌توان جلسات منظمی برای خواندن و بحث در مورد کتاب‌ها در مساجد برگزار کرد و این جلسات می‌توانند به تبادل نظر و افزایش فهم و آگاهی شرکت‌کنندگان کمک کنند.

مساجد می‌توانند مکانی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی باشند که به ارتقا مهارت‌های مطالعه و یادگیری کمک می‌کند. این برنامه‌ها می‌توانند مباحث متنوعی از علوم دینی گرفته تا موضوعات روز را پوشش دهند و برگزاری فعالیت‌های خاص برای کودکان و نوجوانان مانند مسابقات کتاب‌خوانی یا معرفی کتاب‌های مناسب برای سنین مختلف می‌تواند انگیزه آن‌ها را برای مطالعه افزایش دهد. همچنین مساجد می‌توانند با موسسات فرهنگی و انتشاراتی همکاری کنند تا به تازه‌های نشر دست پیدا کرده و برنامه‌های مشترک تدوین کنند. این رویکردها می‌تواند به استفاده بهینه از فضای مسجد برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تقویت پیوندهای اجتماعی و فرهنگی کمک کند.

راه‌اندازی پویش «یک دقیقه کتاب خوانی» در مسجد جامع حاجی پیرلو ارومیه

راه‌اندازی پویش یک دقیقه کتاب خوانی در مسجد جامع حاجی پیرلو ارومیه

عسگر نژاد عباسی، مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه، به خبرنگار خبرگزار شبستان در استان آذربایجان‌غربی، گفت: مساجد بهترین ظرفیت برای برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند و با توجه به رسالتی که دارند همواره عملکرد مناسبی در تقویت و ترویج اصول و ارزش‌های جامعه اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: در کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه بیش ۱۰۰ کودک و نوجوان مسجدی عضو بوده که در بسیاری از برنامه ها مشارکت فعالی دارند.

عباسی راه اندازی پویش یک دقیقه کتاب‌خوانی را از جمله برنامه های فرهنگی مسجد عنوان کرد و گفت: این پویش  به همت کانون فرهنگی هنری حبیب ابن مظاهر در مسجد برگزار می شود که در این طرح خواستیم تا نوجوانان و جوانان محله از دایره تهاجم فرهنگی و بازی با گوشی مدتی رها شده و به معقوله های هنری و آموزشی بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین برگزاری کلاس های احکام، قرآن، اعتقادی، کلاس های ورزشی «تنیس روی میز،فوتبال دستی و ...» و برنامه های مذهبی از جمله دعای ندبه و هیئت هفتگی مختص کودکان،  نوجوانان و جوانان کانون را از جمله برنامه های دیگر برگزار شده در کانون حبیب بن مظاهر مسجد جامع حاجی پیرلو عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه نبود کتابخانه را از جمله مشکلات کانون عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ مطالعه، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، تعیین روش صحیح کتابخوانی متناسب با نیازهای فکری را در مساجد باید بررسی کرد.

کد خبر 1786649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha