لزوم تعهد دستگاه‌های اجرایی به خرید از کالاها و خدمات استانی

ذاکریان گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی متعهد به خرید از کالاها و خدمات استانی باشند حداقل در دو یا سه سال آینده شاهد تحول و رونق اقتصادی در خراسان جنوبی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان امروز دوشنبه (۳۰ مهر) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: از ابتدای امسال در خصوص حمایت از تولیدات داخل استان جلسات متعددی با همراهی دستگاه‌های نظارتی  در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به ارائه پیشنهادی برای استفاده از ظریفت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال، گفت: پیشنهاد ما بر این بود که کلیه کالاها و خدماتی که توسط هم‌استانی‌ها تولید می‌شود را احصاء کنیم و به دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ابلاغ و مکلف شوند در صورتی که تولید کالا و خدمتی در استان صورت می‌گیرد الزاماً از ظرفیت استان استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: البته فرآیند کمی زمان بر بود ولی حاصل بسیار خوبی داشت و کالاهایی که در استان تولید می‌شود احصا و تقدیم سازمان بازرسی استان شد و در نهایت مورد موافقت قرار گرفت.

ذاکریان عنوان کرد: حتی اگر کالایی در خراسان جنوبی تولید نمی‌شود از طریق تأمین‌کنندگان داخل استان این محصول را تهیه می‌کنیم و البته این موضوع باید با حفظ منافع دولت و بعد از کشف قیمت انجام شود.

وی در ادامه افزود: هزار و ۴۱۲ واحد صنفی، فروشنده و یا کارخانه و مؤسسه خدمات‌دهنده در خراسان جنوبی وجود دارد که ظرفیت‌ها و محصولات آنان احصا و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شد که برای تأمین نیاز دستگاه از همین مسیر پیش بروند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تأکید کرد: اگر همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی متعهد به خرید از کالاها و خدمات استانی باشند حداقل در دو یا سه سال آینده شاهد تحول و رونق اقتصادی در خراسان جنوبی خواهیم بود.

ذاکریان با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌های دولتی متعهد به خرید کالای تولید استان باشند در نهایت همه ما از این اقدام ذینفع خواهیم بود، گفت: همچنین از این طریق بخشی از درآمدهای خراسان جنوبی از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود که اگر واحد تولیدی فعال صنعتی و خدماتی داشته باشیم بی‌شک خواهد توانست مالیات خود را به دولت پرداخت کند.

به گفته وی؛ وقتی گردش مالی واحدهای تولیدی استان با خرید دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد به نیروی کار بیشتری احتیاج پیدا می‌کند و این اقدام بر نرخ اشتغال استان تأثیر مثبت خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تأکید کرد: موضوعات اقتصادی را نباید تنها از جنبه اقتصادی نگاه کنیم بلکه در مشارکت سیاسی، نشاط اجتماعی و … نیز تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 1786650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha