انسداد ۷۳۲ حلقه چاه غیر مجاز در هرمزگان

عیدانی، از انسداد ۷۳۲ حلقه چاه غیرمجاز از سال ۱۳۸۵ تاکنون در استان هرمزگان خبر داد و گفت: هشت حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری در این استان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، جمشید عیدانی در نشستی خبری ضمن تشکر از تعامل و همکاری سازنده دستگاه قضایی استان با شرکت آب منطقه ای، اعلام کرد: ۱۹ هزار حلقه چاه در هرمزگان وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ حلقه آن بدون پروانه بهره برداری است که امکان صدور مجوز برای هزار و ۵۴۰ حلقه آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع چاه های استان هرمزگان، نزدیک به ۱۰ هزار حلقه دارای کنتور است، افزود: پارسال ۷۴۴ حلقه چاه و امسال ۱۸۸ حلقه دارای کنتور شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان در ادامه، متوسط بارندگی استان را ۵/۱۸۴ اعلام کرد و گفت: میزان بارش سال گذشته در این استان رقم قابل توجهی است اما عمده بارندگی ها در سطح جزایر و مناطق فاقد سد رخ داد و به همین خاطر موجودی حجم سدهای استان به جز سد جگین زیر ۱۵ درصد و غیر قابل بهره برداری است.

وی با اذعان به اینکه پیش بینی های هواشناسی برای بارندگی های سال جاری نیز چندان امیدوارکننده نیست، تصریح کرد: به دلیل تداوم خشکسالی ها و محدودیت منابع آب زیرزمینی، برداشت آب از طریق حفر چاه در برخی مناطق استان ممنوع است.

عیدانی در بخش دیگری از سخنانش از با اشاره به اختصاص ۳۴۲ میلیارد تومانی به پروژه های آبرسانی استان در سال گذشته، عنوان کرد: با این میزان اعتبار پروژه هایی که بین ۱۳ تا ۱۵ سال پیش کلنگ زنی شده بود مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی افزود: ۱۸۸ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۳ برای پروژه های آبرسانی استان هرمزگان اختصاص داده شده است.

کد خبر 1786656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha