رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس و بریکس پلاس سخنرانی می‌کند

رئیس‌جمهور به دعوت ولادیمیر پوتین و به منظور شرکت در شانزدهمین نشست سران بریکس، سه‌شنبه عازم شهر کازان محل برگزاری این اجلاس در روسیه، خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «مسعود پزشکیان» در جریان این سفر در نشست اصلی سران کشورهای بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت عادله جهانی»، نشست گسترده کشورهای عضو بریکس و اولین جلسه بریکس پلاس با موضوع «ساختن جهانی بهتر با هم» حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین دیدارهایی با روسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، قرقیزستان، نخست وزیر هند و نیز برخی دیگر از سران و مقامات شرکت کننده در این اجلاس‌ها خواهد داشت.

یادآور می شود، شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روزهای اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود.

گروه بریکس یا اقتصادهای نوظهور در ابتدا با حضور کشورهای روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت است و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

کد خبر 1786672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha