جشنواره «صلح و وحدت جهانی» در لندن/ توزیع یک میلیون نسخه قرآن کریم در جهان

جشنواره جهانی صلح و وحدت (GPU) با محوریت فلسطین با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر در لندن به پایان رسید و چاپ و توزیع یک میلیون نسخه قرآن کریم در جهان از جمله دستاوردهای این جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، فعالیت‌های جشنواره جهانی صلح و وحدت (GPU) با محوریت فلسطین با حضور بیش از ۵۰ هزار شرکت کننده روز گذشته(یکشنبه ۲۹ مهر) در لندن پایتخت انگلیس به پایان رسید

محمدعلی الحارث، مدیر کل جشنواره جهانی صلح و وحدت گفت: این جشنواره توانست  بیش از ۵۰ هزار نفر را  به مدت دو روز، زیر یک پرچم و زیر یک سقف، جمع کند. در این جشنواره علما، اندیشمندان، تاجران، هنرمندان مسلمان و غیرمسلمان حضور داشتند که  برای رویارویی با چالش ها امر ضروری است.

الحارث افزود: این جشنواره نه تنها توانست نخبگان برجسته مسلمان در بریتانیا را جذب کند، بلکه شاهد حضور چشمگیر زنان و جوانان بود و این نشان می دهد مسلمانان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه بریتانیا است. وقتی از مسلمانان در بریتانیا صحبت می کنیم، در مورد نسل سوم و چهارم صحبت می کنیم، در مورد نسل هایی که هیچ چیز در جهان به جز بریتانیا که آن به دنیا آمدند و بزرگ شدند، در جهان نمی شناسند. به طوری که نسبت مسلمانان در بخش بهداشت و درمان بیش از ۳۰ درصد است و در بخش‌های قضایی و حقوقی و سایر بخش‌ها حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: فلسطین موضوع اصلی فعالیت‌های مختلف این دوره از جشنواره بود، به طوری که سمینار تخصصی درباره فلسطین برگزار شد، همچنین نشست‌های فکری، فعالیت‌های هنری، بحث‌های جانبی با موضوع فلسطین برپا شد. زیرا این روزها دیگر فلسطین یک نگرانی اسلامی است، بلکه با توجه به جنگ نابودی که مردم فلسطین در معرض آن هستند، به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است.

الحراث گفت: حضور مردم در این جشنواره باعث شد تا مسئولان برای لغو مسابقات ورزشی پسران و دختران که نام تیم‌هایی که به عنوان نماد غزه، روستاها و مکان‌های دیدنی غزه را در خود داشت، تحت فشار قرار دهند.

 وی افزود: نه تنها مسابقات ورزشی لغو شد، بلکه از ورود تعدادی از مهمانان از جمله نوه نلسون ماندلا در این جشنواره جلوگیری شد.

 الحارث درباره مهم‌ترین کارهایی که در این جشنواره انجام شد، گفت: نکته قابل توجه جشنواره امسال این است که کتابت قرآن را آغاز کردیم که  تا یک سال دیگر آماده خواهد داشت. و همچنین تصمیم گرفتیم یک میلیون نسخه از قرآن را برای توزیع در سراسر جهان چاپ کنیم که بخشی از پیام ما به صلح و همزیستی بین افراد مختلف و اختصاص سال گفتگو بین پیروان مذاهب مختلف جهان است.

کد خبر 1786686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha