۳۲ اثر متقاضی شرکت در سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

فرجی با اشاره به دریافت مشخصات ۳۲ اثر صحنه‌ای و خیابانی در دبیرخانه سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گفت: با نظر شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، سید رحیم موسویان دبیری این دوره از جشنواره را بر عهده دارد.

شهرام فرجی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۲ اثر صحنه‌ای و ۱۰ اثر خیابانی از گروه‌های مختلف هنری استان برای حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان اعلام آمادگی کردند که این آمار در مقایسه با دوره قبل رشدی ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره متعلق به شهرستان شهرکرد است، تصریح کرد: هنرمندان این شهرستان ۱۳ اثر را به دبیرخانه معرفی کرده‌اند که ۱۰ اثر در بخش صحنه‌ای قصد رقابت با دیگر آثار را دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شهرستان بروجن با ۱۰ اثر، فارسان با چهار اثر و شهرستان فرخشهر هم با ۲ اثر متقاضی حضور در جشنواره سی و ششم است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به ارسال اثر از گروه‌های نمایشی شهرستان‌های بن، اردل و لردگان به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و گفت: هرکدام از این شهرستان‌ها یک اثر را به دبیرخانه معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر استانی، سید رحیم موسویان به عنوان دبیر این دوره از جشنواره معرفی شد، افزود: بنا به شیوه‌نامه برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی در سال ۱۴۰۳، انتخاب و صدور احکام ۲ داور جشنواره بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و اداره کل هنرهای نمایشی، سومین داور و ناظر را انتخاب و معرفی خواهد کرد.

فرجی بر همکاری‌های همه‌جانبه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایشی استان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تئاتر به عنوان باسابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری تأکید و تصریح کرد: تلاش آن است که با برگزاری مطلوب این رویداد، بهترین آثار هنری استان برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی شود.

گفتنی است: به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های تئاتر استان و فراهم کردن زمینه بیشتر حضور هنرمندان هنرهای نمایشی در جشنواره استانی، تقویت پایه‌های علمی و آموزشی هنرمندان و هنرجویان تئاتر، فراهم کردن زمینه‌های تعامل و تبادل افکار و اندیشه‌های علمی هنرمندان تئاتر استان با تکیه‌بر نقد منصفانه نمایش‌ها و استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از رویکردهای اصلی برگزاری جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان در سال ۱۴۰۲، هنرمندان ۱۹ گروه نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که پس از برگزاری مرحله بازبینی و رقابت ۱۰ گروه تئاتر راه‌یافته به مرحله اصلی، نمایش‌های «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی»، «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» و «تکرار» جواز حضور در بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر را به دست آوردند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری نیمه دوم آبان امسال در شهرکرد برگزار خواهد شد.

کد خبر 1786706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha