نشست تخصصی ارتباط مؤثر با نوجوانان در آران و بیدگل برگزار شد

نشست تخصصی ارتباط مؤثر با نوجوانان به همت معاونت خواهران کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست تخصصی ارتباط مؤثر با نوجوانان به همت معاونت خواهران کانون فرهنگی-هنری امام زمان(عج) عباس‌آباد آران و بیدگل در سالن اجتماعات این کانون برگزار شد.

در این نشست، که با حضور جمعی از مادران برگزار شد، راهکارهای تقویت ارتباط بین والدین و نوجوانان بحث و بررسی شد.

کارشناس امور دینی بر اهمیت ایجاد فضای صمیمی و اعتماد در خانواده تأکید کرد و گفت: نخستین مسئله برای ایجاد صمیمیت داشتن مهارت لازم برای برقراری ارتباط صحیح است.

سمیه رجب زاده افزود: کسی که نتواند در خانواده­ خود احساساتش را به راحتی بیان کند و مورد حمایت عاطفی و فکری قرار نگیرد، به دنبال این حمایت در بیرون از خانواده می­ گردد و آسیب ­های زیادی برای جذب این حمایت خواهد دید.

پرهیز از تحمیل قوانین ناگهانی، ایجاد تغییرات تدریجی و گفت‌وگو با نوجوانان درباره قوانین جدید، به جای تحمیل ناگهانی آن ها، اختصاص زمانی مشخص و باکیفیت به نوجوانان برای شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های آنان و همدلی با احساسات نوجوانان، از جمله راهکارهای ارائه شده در این نشست صمیمی بود.

شرکت‌کنندگان در این نشست، ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین جلسه‌ای، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر در این زمینه شدند.

معاونت خواهران کانون فرهنگی-هنری امام زمان(عج) عباس‌آباد با برگزاری این جلسات، گامی مهم در جهت تقویت بنیان خانواده و ارتقای سطح آگاهی والدین در زمینه ارتباط مؤثر با نوجوانان برداشته است.

کد خبر 1786714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha