اعزام بیش از ۲۳ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تعداد عمره گزاران ایرانی که تاکنون به سرزمین وحی اعزام شدند از مرز ۲۳ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد مدیرعامل شرکت عمره سعادت در این باره افزود: هم اکنون بیش از ده هزار و ۱۰۰ زائر ایرانی در دو شهر مکه و مدینه اسکان دارند و ۱۳۲۵۰ نفر نیز پس از انجام مناسک عمره به ایران بازگشتند.
به گفته آقای نصراله فرهمند تدابیر برای اعزام معتمرین در ماههای رجب، شعبان و رمضان پیش بینی شده و با توجه به همکاری بانک مرکزی و بانک ملی وشرایط هواپیمایی پرداخت ارز و انتقال معتمرین نیز تسهیل شده است.
این جلسه با گزارش آقای سید عباس حسینی در خصوص وضعیت ثبت نام عمره و اعزام کمیته مسکن به عربستان برای اجاره و تامین هتل های حج ادامه یافت.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار زائر عمره گزار اطلاعات خود را در سامانه تکمیل و ۵۵ هزار و ۳۲۶  نفر هم ضمن واریز وجه و کاروان بندی  ثبت نام خود را در کاروان قطعی کردند. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون و هفتصد هزار سند عمره در اختیار مردم است، تاکید کرد: تلاش شود تا تعداد بیشتری از متقاضیان تشرف به سرزمین وحی  در ماههای باقیمانده اعزام شوند.
این جلسه با گزارش آقایان طاهر دروردی و هادی جلالی نمایندگان مرکز پزشکی حج و زیارت و مدیریت بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص نحوه ارائه خدمات پزشکی در عمره و حج و آسیب شناسی انجام شده در این حوزه و روند اعزام ها به عتبات عالیات و راهکارها برای خدمت بهتر و افزایش زائران با توجه به تاثیر افزایش قیمت ارز در هزینه سفر به عراق ادامه یافت  که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توصیه هایی در هر حوزه بیان و تصریح کرد تدابیر لازم اندیشیده شود تا موارد قابل بهبود در حوزه بهداشتی و درمانی تحقق یابد و مدیران سازمان حج و زیارت دراستان ها نیز برای زمینه سازی افزایش اعزام زائران به عتبات ضمن استفاده از راهکارهای مناسب تلاش بیشتری نمایند.
بر پایه این گزارش، در ابتدای این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی با تبریک و تسلیت شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دست رژیم اشغالگر قدس شریف اظهار داشت: مبارزه ، فداکاری و مقاومت این شهید بزرگوار تا آخرین لحظات عمر در مقابله با ستمگران  در اذهان باقی خواهد ماند. شهادتی که حضرت علی(ع) می فرمایند:" طوبی للمجاهدین فی سبیل الله و المقتولین فی طاعته- خوشا به حال مجاهدان در راه خدا و کُشتگان راه اطاعت الهی". 
حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: این قهرمان با وجودی که مجروح شده بود از مواجهه با دشمن ابایی نداشت و روحیه، رویه ، تصویر و سیمای پیروز او در دفاع ازاندیشه اسلامی، ملت مظلوم فلسطین و وطن در سراسر جهان بویژه در میان مردم آزادی خواه ماندگار خواهد ماند و افراد دیگری با پیروی از راه شهید سنوار؛ اسطوره مقاومت فلسطین ؛ این شجره طیبه را یاری خواهند کرد و ان شاءالله شاهد پیروزی و عنایات الهی در غزه و فلسطین خواهیم بود. 
کد خبر 1786720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha