بیداری جهانی از هیئات مذهبی تغذیه می شود

آیت الله عبادی گفت: همراه با شعر، شعار و نوحه و حماسه می توان پیام های لازم را در اختیار هیئات مذهبی قرار داد و با یک دیدگاه بصیر و کارشناسی شده پیام های کربلا ۶۱ را متناسب با کربلای ۱۴۰۳ تنظیم کنیم و سبب تغذیه بیداری جهانی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۱ آبان) در دیدار با رئیس سازمان هیئات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی و مردم آماده به کار و نهادهای فرهنگی و هیئات مذهبی یک ظرفیت ناشناخته هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط جهان مساعد است، ادامه داد: با همه تلخی ها شرایطی ایجاده شده که هرگز نبوده است و هیئات مذهبی امروز نقش بین المللی را بر عهده دارند وقتی که همایش اربعین از ایران صادر می شود.

آیت الله عبادی بیان کرد: گرایش مردم جهان امروز به سمت حق است و مسئله تبیین را که بسیار بر روی آن تاکید می شود باید مورد توجه قرار گیرد و همه منابع اسلامی و فقهی در وجوب مسئله تبیین هماهنگ هستند و باید کربلای ۶۱ هجری را کربلای ۱۴۰۳ کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: از این ظرفیت و شرایط را که حالت بین المللی پیدا کرده و باعث بیداری جهانی شده است استفاده کنید و باید تغذیه شوند و ریشه آن در ارتباط هیئاتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شعرای باایمان و دانش و با تجربه ای داریم، افزود: بخش عظیمی از پیروزی های انقلاب اسلامی که به بهمن ۵۷ وصل شد، شعرا بودند امروز هم شعر آنان تاثیرگذار است و باید شعرای زبده را در کشور و استان خراسان جنوبی شناسایی کنید و متناسب با یکسال و با کمک صاحب نظران و تحلیل گران همه محتواها را تحویل شعرا دهید.

آیت الله عبادی تاکید کرد: همراه با شعر، شعار و نوحه و حماسه می توان پیام های لازم را در اختیار هیئات مذهبی قرار داد تا این صحنه ها را متناسب ایجاد و گرم کنند و بدانید مردم از ما آماده تر هستند و باید با یک دیدگاه بصیر و کارشناسی شده پیام های کربلا ۶۱ را متناسب با کربلای ۱۴۰۳ تنظیم کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خواه و ناخواه اسلام پیروز می شود و قرن آینده قرن اسلام است و پایان استعمار فرا گرفته است و آن چه مربوط به تمدن اسلامی گفته می شود در گرو کار هیئات مذهبی و نهادهای فرهنگی قرار دارد.

وی  در پایان گفت: هرچه سریعتر، علمی تر و همه جانبه تر کار کنید اجل استعمار زودتر فرا می رسد و باید خود را آماده کنیم و این آمادگی نیاز به اسباب به روز بودن دارد.

کد خبر 1786765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha