بهره‌گیری از ظرفیت وقف برای کاهش آلودگی هوا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یکی از موضوعاتی که با آن مواجه هستیم، را بحث آلودگی هواست که موجب آسیب رسیدن به سلامت مردم می شود، دانست و گفت: به همین جهت سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش کرده است که با استفاده از ظرفیت وقف برای حل این مشکل ورود نماید.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» با اشاره به اینکه کمک به رفع مشکلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از رویکردهای مورد توجه است، گفت: امروز شاهد این موضوع هستیم که سرمایه های راکد وقف در خدمت نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و خوشبختانه شاهد به ثمر رسیدن طرح ها و پروژه های بسیاری در زمینه های مختلف از جمله دانش بنیان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: امروز سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح هایی مانند امنیت غذایی، بهداشتی، مبارزه با سرطان و ناتراژی انرژی با ایجاد نیروگاههای خورشیدی که نیاز امروز کشور است، سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با آن مواجه هستیم، بحث آلودگی هواست که موجب آسیب رسیدن به سلامت مردم می شود، به همین جهت سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش کرده است که با استفاده از ظرفیت وقف برای حل این مشکل ورود نماید، از همین رو با انعقاد تفاهم نامه برای تولید هسته های کاتالیست خودرو تلاش کرده است از آلودگی هوا در شهرها و کلان شهرها جلوگیری نماید و از این طریق بتواند در سلامت هوا سهیم باشد.

وی ادامه داد:نحوه مشارکت در این پروژه به این صورت است که از طریق یکی از موقوفات استان مرکزی، ساختمان و در واقع زیرساخت فراهم شود و جهاددانشگاهی با توجه به ماشین آلاتی که در اختیار دارد، مدیریت فنی را بر عهده بگیرد و سرمایه در گردش نیز توسط صندوق پژوهش فناوری ماندگار فراهم  می شود.  

 مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه های بسیاری در موقوفات سراسر کشور وجود دارد، گفت: این پروژه موجب افزایش بهره وری موقوفات و زمینه ساز  تحول در درآمد اقتصادی موقوفات می شود و از طرفی گامی در جهت بر طرف کردن نیازهای اساسی کشور است.  

کد خبر 1786777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha