لزوم احیای امر جهاد تبیین توسط هیئات مذهبی/ هیئت تبدیل به کالا نشود

حجت الاسلام باباخانی گفت: هیئات مذهبی در دوران دفاع مقدس و دوران کرونا و مواسات و همدلی حضور یافتند و اکنون باید احیای امر جهاد تبیین را بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید باباخانی امروز (۱ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ریشه هیئات مذهبی در کشور به مناسک ما بر می گردد.

وی در ادامه عنوان کرد: مناسک نقطه ثقلی است که افراد را به مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی ما وصل می کند و محور بحث مناسک آن امر مقدس بودن است.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه جدا کردن مردم از سنت ها ممکن نیست، افزود: علی رغم اینکه جریان هیئات کشور بسیار رشد دارد و ۵۰ درصد از مردم ایران طی یکسال گذشته به هیئات کمک کرده اند و احصای ما این است که ۱۰۰ همت یعنی ۶۰ برابر از بودجه سازمان تبلیغات مردم به هیئات کمک می کنند.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه گفت: سرمایه گذاری زیادی می شود که رابطه بین مردم و هیئات قطع شود و مهم ترین رسالت که در این راستا بر عهده داریم که موانع موجود بر سر راه این ارتباط را برطرف کنیم و هیئت تبدیل به کالا نشود و اگر تبدیل به کالا شود تاثیرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین روش ها بحث برقرار کردن ارتباط با نوجوانان است و برای هیئات نوجوانان مجموعه ای جهت تولید محتوا تعریف کرده ایم تا روش خواندن و هیئت داری از علما و پیرغلامان دریافت کنند.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه ساماندهی مجموعه آموزشی جریان هیئات مذهبی در دستور کار است، افزود: توانی که در معارف و توسل وجود دارد می تواند مشکل را در جامعه حل کند و باید در داخل جامعه جریان یابد.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی کشور در پایان عنوان کرد: هیئات مذهبی در دوران دفاع مقدس و دوران کرونا و مواسات و همدلی حضور یافتند و اکنون باید احیای امر جهاد تبیین را بر عهده باید بگیرد.

کد خبر 1786787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha