پویش اهدای قرآن به مساجد نوساز و مناطق محروم مشهد

میثاق با قرآن، طرحی است برای اهدای قرآن به مساجد نوساز و مناطق محروم، که از سوی کانون فرهنگی کتاب و عترت مشهد در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یکی از دغدغه های مساجد تازه ساز به خصوص مساجدی که در مناطق کمتر برخودار و محروم در حاشیه شهر ساخته می شود تامین قرآن و کتب ادعیه برای استفاده نمازگزاران و به خصوص برگزاری جلسات قرآن است.

دغدغه ای که روزی در همین محله خیر آباد نیز بچه های مسجدی با آن مواجه شده بودند و حالا تدبیری برای آن اندیشیده اند. میثاق با قرآن عنوان طرحی است برای اهدای قرآن به مساجد نوساز و مناطق محروم، از سوی کانون فرهنگی کتاب و عترت محله خیرآباد مشهد در حال انجام است.

در این طرح از اهالی و مردم خواسته می‌شود با هر نیتی که در دل دارند، در تامین هزینه خرید قرآن‌های نو مشارکت کنند. کسانی که در منزل، قرآن‌های نو و بدون استفاده دارند نیز می‌توانند در پویش شرکت کنند و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.

در طرح میثاق با قرآن، خیرین، نمازگزاران و عموم مردم برای ترویج فرهنگ ارزشمند قرآن با پرداخت سهام پنجاه هزار تومانی در انجام فعالیت های قرآنی شریک شوند. چاپ و ارسال قرآن به روستاها و مناطق محروم که اولین مسجد در آن منطقه ساخته می شود. کمک به برگزاری جلسات تفسیر و فهم قرآن کریم، کمک به برگزاری کلاسهای حفظ ، تحقیق و تفکر در قرآن و کمک به برگزاری کلاسهای تربیت مربی حفظ، تفسیر و فهم و تحقیق و پژوهش در قرآن کریم از اهداف این طرح و مصارف درآمدهای ناشی از این پویش است.

میثاق با عترت

طرح میثاق با عترت نیز طرح دیگری از این کانون است که نیکوکاران برای ترویج فرهنگ اهل بیت با پرداخت سهام پنجاه هزار تومانی در انجام کارهای خیر سهیم خواهند شد. کمک به برگزاری مجالس خانگی ولادت و عزاهای اهل بیت(ع)، کمک به برگزاری مجالس فهم احادیث و کلام اهل بیت(ع)، کمک به برگزاری ایستگاه های صلواتی با رویکرد ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و کمک به برگزاری جلسات خیابانی برای تعظیم شعائر اهل بیت(ع) از اهداف این طرح است.

کد خبر 1786795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha