بزرگداشت خداوندگار نثر فارسی در «ناموران»

مستند «ناموران» به دیدگاه اساتید بزرگ زبان و ادبیات فارسی و تاریخ شناسان چون دکتر اسلامی ندوشن و عبدالله کوثری در خصوص خداوندگار نثر فارسی «بیهقی» می پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مستند «ناموران» سه شنبه اول آبان به تهیه کنندگی زهره سربازی و اجرای زکیه کشکولی از «ایرانیاران» رادیو ایران ساعت ۱۳:۳۰  پخش می شود.

«زهره سربازی»، تهیه کننده مستند «ناموران» گفت: زبان فارسی نقش مهمی در ماندگاری فرهنگ و تمدن والای ایرانی اسلامی دارد و بدون تردید در مسیر مانایی این زبان فاخر «ابوالفضل بیهقی» اهتمامی ویژه داشته، به گونه ای که وی را خداوندگار و احیاگر نثر فارسی دانسته اند.

وی افزود: «ابوالفضل بیهقی» ادیب، پژوهشگر و تاریخ نگار بزرگ، که وی را «پدر نثر فارسی» می شناسند، یکی از مفاخر خطه «بیهق» (سبزوار کنونی) است که نام بلند او چون خورشیدی همواره در آسمان ادب این سرزمین می‌درخشد. «بیهقی» با نگارش اثر گرانسنگ و بی‌نظیر خود موسوم به «تاریخ بیهقی» میراث جاودانه ای برای قوام‌بخشی هویت این مرز و بوم و زنده نگه داشتن زبان فاخر فارسی بر جای گذاشته است.

سربازی اظهار کرد: در مستند «ناموران» دیدگاه اساتید بزرگ زبان و ادبیات فارسی و تاریخ شناسان همچون دکتر اسلامی ندوشن شاعر، نویسنده، مترجم و پژوهشگر و عبدالله کوثری شاعر مترجم و نویسنده را در خصوص «بیهقی» و کتاب ارزشمندش خواهیم شنید.

 

کد خبر 1786801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha