باید با نقش دادن به نوجوانان، مدیران فرهنگی برای جامعه تربیت کنیم

امام جمعه جدید آران و بیدگل گفت: دانش آموزان باید احساس کنند می توانند در ستاد نماز جمعه نقش آفرینی کنند و بایستی با نقش دادن به نوجوانان، مدیران فرهنگی برای آینده جامعه تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، رؤسا و تعدادی از کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روزهای کاری امام جمعه جدید آران و بیدگل با حضور در دفتر امام جمعه با وی دیدار و گفت و گو کردند.

باید با نقش دادن به نوجوانان، مدیر فرهنگی تربیت کنیم

امام جمعه جدید آران و بیدگل در این دیدار گفت: آران و بیدگل حسینیه ای به وسعت یک شهر است و فعالیت های فرهنگی مذهبی، تربیتی و اخلاقی در آن لذت بخش است و مردمش مردمی ولایی و اهل بیتی هستند.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ افزود: امام جمعه هر شهر حلقه وصل ان شهر است و هر جا امام جمعه توانسته محوریت اتفاق داشته باشد شاخص های فرهنگی آن شهر رشد کرده و ارتقا یافته است.

امام جمعه آران و بیدگل، ارتباط موثر با نوجوانان و جوانان را رویکرد ستاد نماز جمعه در دوره مسئولیت خود دانست و افزود: اکنون فرصت پرداختن به حاشیه ها نیست نوجوانان وجوانان نسلی هستند که به ما احتیاج دارند و باید با آنان ارتباط برقرار کنیم و نقاط مشترک را تقویت کنیم.

حجت الاسلام فرهنگ ادامه داد: یکی از مسائلی که به شدت مورد توجه ما خواهد بود نقش آفرینی دانش آموزان در ستاد نماز جمعه است و طرح تشکیل ستاد دانش آموزی امامت جمعه را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود: دانش آموزان باید احساس کنند می توانند در ستاد نماز جمعه نقش آفرینی کنند و  بایستی با نقش دادن به نوجوانان، مدیران فرهنگی برای آینده جامعه تربیت کنیم.

آران و بیدگل از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگی مذهبی برخوردار است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل پیش از سخنان امام جمعه به معرفی ظرفیت های آران و بیدگل پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۱۳۰ هیئت و جلسه مذهبی، بیش از ۱۴۰ مسجد،۲۰۰ مداح  و ۶۰۰ روحانی، ۷۳ کانون فرهنگی تبلیغی و فرهنگی هنری، ۱۲ خانه قرآن شهری و روستایی، ۵ موسسه قرآنی، ۱۶۰ جلسه سنتی و بیش از ۶۰۰ حافظ و قاری ظرفیت های بسیار خوب فرهنگی و مذهبی دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار افزود: تشکل های میانی اداره تبلیغات اسلامی همچون شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شورای هیئات و مداحان بانوان به عنوان بازوان توانمند این اداره نقش مهمی را در گسترش فرهنگ دینی بر عهده دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به تلاش برای توانمندسازی مساجد اشاره کرد و گفت: اطلس ۱۴۰ مسجد در شهرستان آران و بیدگل تهیه شده است که برنامه های توانمندسازی مساجد بر اساس اطلاعات تکمیل شده این اطلس در دستور کار است.

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است و بایستی از همه ظرفیت های این مجموعه در حوزه فعالیت های فرهنگی مذهبی استفاده شود.

هم افزایی دستگاه های فرهنگی آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل هم در این دیدار گفت: فعالیت های شاخصی در طول سال های اخیر در راستای هم افزایی فرهنگی  بین نهادهای فرهنگی این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

روح اله قربانی افزود: ادارات فرهنگی در این راستا نشست های مشترکی را به صورت ماهانه دارند که راه های همکاری مشترک در حوزه های فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی در آن بررسی و پیشنهادهای مختلفی ارائه می شود.

وی  به ظرفیت های این شهرستان در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: شهرستان آران و بیدگل  از نخستین خاستگاه های خیزش انقلابی در کشور بوده است و پس از پیروزی انقلاب هم با تقدیم بیش از یک درصد جمعیت خود، به نسبت جمعیت شهر نمونه ایثارگری در کشور است .

کد خبر 1786839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha