اجرای طرح «مسرت» برای کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی 

طالبی از اجرای طرح مسرت(سلامت و توانمندسازی نوجوانان) در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز در جلسه توسعه مشارکت های مردمی اظهار داشت: سرمنشا بسیاری از آسیب ها یعنی تا ۸۰ درصد، اعتیاد به مواد مخدر است. 


به گفته وی بیشتر سارقین و تکدی‌گران مبتلا به مواد مخدر هستند و برای امرار و معاش خود دست به تکدی گری ها می زنند، همچنین عامل پرخاشگری ها، خود زنی ها و خودکشی ها موضوع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: قیمت مواد مخدر سنتی افزایش یافته و قیمت مواد صنعتی پایین است، دشمن درصدد است  با این اقدام، مردم با مصرف مواد مخدر صنعتی نسبت به خود و خانواده خود بی اراده شوند لذا همه ما وظیفه داریم در این حوزه نهایت سعی و تلاش خود را برای نجات جان افراد داشته باشیم. 

طالبی با بیان اینکه برخورد با خرده فروشان و عوامل توزیع با کمک نیروهای نظامی و امنیتی دنبال می‌شود، گفت: اعتیاد، سبب متلاشی شدن خانواده ها و موضوع طلاق شده است. اگر فرزند نامشروعی باشد از بخشی خانواده ها درگیر با موادمخدر ناشی می شود که باید همه باعث نجات همنوع خودمان در جامعه شویم. 

وی افزود: تشکل های زیادی در این حوزه کار می‌کنند، در این خصوص هم طرح هایی از جمله نماد، طرح یاری گران زندگی، طرح های دانشگاه علوم پزشکی در استان اجرا می شود. 

به گفته این مسئول، برای اینکه هزینه ها نتیجه محور باشد و از اعتیاد جلوگیری و یا افراد درگیر را سم زدایی کنیم این طرح ها اجرا می شود که گزارش های خوبی از آن ها هم ارائه شد اما تاکید بر این است که در پاک سازی انسان های معتاد، چرخه درمان کامل شود. 

وی ادامه داد: افراد در ابتدا باید متقاعد ترک اعتیاد شوند، خانواده های این افراد هم زمانی که معتادین در کمپ قرار دارند، باید مورد حمایت قرار بگیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بعد از سم زدایی بدن از لوث مواد مخدر باید شغلی برای افراد ایجاد شود تا هم سرگرم و هم برای خانواده درآمد داشته باشد، در این صورت باعث نجات جان افراد و جامعه خواهیم شد. 

وی با اشاره به «طرح مسرت» گفت:  این طرح با همکاری شورای مواد مخدر و سازمان یونیسف در دو استان برگزار می شود، مصوب شد این طرح در استان ما هم در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شروع شود که فرمانداری ها باید همکاری لازم را در این طرح داشته باشند.

 
معاون استاندار گفت: در اجرای طرح ها نباید موازی کاری باشد و باید جلسه ای با دستگاه های متولی با محوریت شورای مبارزه با مواد مخدر برگزار شود تا از موازی کاری ها جلوگیری شود. 

وی تصریح کرد: اعتیاد از حد معمولی خود فراتر رفته و نگران کننده شده و با اجرای این طرح ها شاید به نتیحه مطلوب نرسیم لذا باید همپوشانی بانک های اطلاعی وجود داشته باشد.

وی در خصوص کشت خشخاش، گفت: کشاورزان حتی یک بوته حق ندارد خشخاش بکارند، چراکه مسئولان مربوطه با هماهنگی مرجع قضایی برای امها اقدام می کنند. 

وی ادامه داد: از گذشته کاشت گیاه شاهدانه در استان مرسوم بوده اما دو سال است که از کشت آن جلوگیری می شود و کشاورزان باید از کشت جایگزین استفاده کنند در قانون مبارزه با مواد مخدر منع کاشت شاهدانه به صراحت آمده و نیاز است که اطلاع رسانی لازم انجام شود و اگر موردی مشاهده شد برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در طرح یاری گران زندگی در سطح استان اقدامات خوبی انجام شده و ارزیابی و پایش میدانی باید توسط فرمانداری ها صورت گرفته و ارائه شود.

کد خبر 1786852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha