رسالت و تکلیف دینی ما در حمایت از جبهه مقاومت، جهاد عملی، قلبی و لسانی است

حجت الاسلام سروری، گفت: امروز تکلیف شرعی ما، جهاد لسانی به معنای روشنگری و تبیین جنایات رژیم صهیونیستی و جهاد قلبی و عملی با اعلام همدلی با جبهه مقاومت و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی و شرکت در تجمعات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله سروری» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، امروز(سه شنبه، 1 آبان) در نشست پویش «نصر مقاومت» ویژه بانوان فعال مسجدی که با حضور «زهرا جانجانی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص فرض بودن کمک به جبهه مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی، بر همه  تکلیف شرعی شده است که از این فرمان اطاعت کرده و به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با ارائه تحلیلی از وضعیت فلسطین اشغالی و نبرد حزب الله لبنان با رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی، ابراز کرد: جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین با تکیه بر آموزه‌های حیات‌بخش دین، که مملو از مفاهیمی همچون جهاد، مقاومت، ایثار، شجاعت و ایستادگی است، در برابر رژیم غاصب اسرائیل  ایستاده اند.

حجت الاسلام سروری، با بیان اینکه پایه تمام این آموزه‌ها بر اتکال به قدرت بی‌پایان خداوند و امید به یاری و نصرت‌های او استوار است، عنوان کرد: این اتکال به قدرت الهی، مسلمانان را در برابر سختی‌ها و ناملایمات قوی و پایدار نگه داشته و توانسته آنان را در مسیر مقاومت حفظ کند.

رسالت و تکلیف دینی ما در حمایت از جبهه مقاومت، جهاد عملی، قلبی و لسانی است

وی آیه‌ 7 سوره محمد(ص) را مظهر مقاومت و  الهام‌بخش لشکر جبهه مقاومت دانست و گفت: خداوند متعال در این آیه می فرمایند: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ یعنی ای مؤمنان، اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری و گام هایتان را محکم و استوار می‌کند.» این وعده الهی به مؤمنان اطمینان می‌دهد که اگر خداوند را یاری و در راه او تلاش کنند، او نیز آنان را یاری داده و گام‌هایشان را محکم و استوار خواهد کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه بیان کرد: مفهوم "نصرت خدا" از یک سو به معنای اعتماد به حمایت بی‌پایان الهی و از سوی دیگر، به معنای التزام به مسئولیت‌های فردی و جمعی در مسیر دین است. این آیه مؤمنان را به نقش فعال در مسیر حق دعوت می‌کند و تأکید دارد که پیروزی و ثبات تنها از طریق تلاش و یاری رساندن به دین خدا به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت اسلامی در دوران معاصر نیز با همین روحیه و اصول به نبرد با دشمنان برخاسته است، اذعان داشت: این جبهه، با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و ایمان به نصرت‌های الهی، توانسته است در برابر تهدیدات و تهاجمات نظامی و فرهنگی ایستادگی کند و به الگویی برای سایر ملت‌های مظلوم جهان تبدیل شود.

حجت الاسلام سروری، اظهارکرد: امروزه، این آیات و آموزه‌ها نه تنها به‌عنوان نمادهای ایمان و امید شناخته می‌شوند، بلکه مانند چراغ راهی برای مقاومت در برابر ظلم و ستم‌های جهانی عمل می‌کنند.

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص نصرت خداوند از جبهه حق، گفت: قرآن کریم می فرماید: «الَّذِینَ کَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ کافرانی که ممانعت از اهل ایمان می کند و صد راه آنها می شوند خداوند نقشه وبرنامه های آنها را بی اثر و تباه می کند.»

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه، با تأکید بر ضررورت به میدان آمدن فعالین فرهنگی به ویژه کانون های مساجد، بیان کرد: ما باید در  عرصه های مختلف  فرهنگی، دست خدا و نصرت و یاری خدا را حس کنیم و این مهم محقق نمی‌شود  مگر  اینکه به  فرمایش  امیرمومنان علی علیه السلام در نهج البلاغه عمل کنیم.

وی گفت: حضرت علی(ع) می فرماید: «یداللهِ مَعَ الجَماعَة»؛  هرجا مردم و اهل ایمان حضور داشته باشند، عنایت الهی و کمک الهی و پشتیبانی غیبی الهی هم هست؛ و ما در ۸ سال جنگ تحمیلی و در جنگ ۳۳ روزه جبهه مقاومت و در حال حاضر ایستادگی و رشادت جبهه مقاومت لبنان و فلسطین شاهد آن هستیم .

حجت الاسلام سروری، اضافه کرد: امام صادق(ع) با یک فرمایش گهربار رسالت فرهنگی و دینی ما را مشخص کردند. حضرت با اشاره به هشام بن حکم فرمود: «هذا ناصرنا بقلبه ولسانه ویده»؛ این مرد، با قلب، زبان و دستش یاور ماست. برای نصرت و یاری دین خدا باید این گونه عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد نظامی، امروز توسط جبهه مقاومت با این رژیم کودکش صهیونیستی صورت گرفته و بحمدالله تا پیروزی نهایی ثابت و پا برجا  ایستادگی می کنند، ابراز کرد: وجه دیگر فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به جبهه مقاومت، جهاد لسانی است به معنای روشنگری، تبیین وضعیت جبهه مقاومت و سطح درگیری‌های اسرائیل و همچنین بیان جنایت‌های این رژیم سفاک است.

حجت الاسلام سروری، وجه دیگر این فرمان را جهاد قلبی  برشمرد و خاطرنشان کرد: یقینا همراهی  قلبی با رزمندگان اسلام دارای اجر و ثواب است که در وجه دیگر نیز بایستی به صورت عملی، اعلام همدلی با جبهه مقاومت و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی و شرکت در تجمعات داشته باشیم.

کد خبر 1786886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha