بافته‌های بانوان مسجد امام رضا(ع) برای لبنان

همزمان با سرد شدن هوا، بانوان خادم افتخاری حضرت رضا(ع) در آمل برای نخستین بار به بافتن شال و کلاه و جمع‌آوری البسه و پتوی نو برای اهدا به زنان و کودکان لبنانی اقدام کردند.

خبرگزاری شبستان مازندران- همزمان با سرد شدن هوا، جمعی از بانوان زیر سایه امام رئوف حضرت رضا(ع) اقدام به آماده‌سازی البسه و کلاه برای ارسال به لبنان و توزیع بین زنان و کودکان کردند.

کمک به هم نوعان در شرایط سخت یک وظیفه انسانی است، بحران‌ها مرز نمی‌شناسند و همه ما در برابر رنج‌های بشری مسئول هستیم، این جمله‌ای است که مسئول کانون بانوان خادمیاران رضوی مازندران در ابتدای سخنانش می‌گوید.

انتشار اولین فراخوان دعوت از بانوان رضوی برای بافت کلاه و شال‌گردن و اهدای البسه و پتوی نو به زنان و کودکان لبنانی در پیامرسان ایتا نظرمان را جلب کرد و ما را به یاد رزمایش کمک‌های مومنانه انداخت.

اما این بار بحث فرق می‌کند کمک‌ها فرامرزی شده، آوارگی و مظلومیت زنان و کودکان لبنان در کنار شهادت مردم غزه حدود یک سالی است که باعث شد بغض نهان در گلوی مادران و دختران سرزمینمان بترکد تا جایی که دیگر نمی‌توانند سکوت کنند.

حال که ارسال کمک‌های مردمی به سرزمین غزه امکان‌پذیر نیست، مهربانی بانوان امام رضایی شامل حال آوارگان لبنان که بخشی از آن‌ها در سوریه مستقر هستند و بخشی دیگر در لبنان، می‌شود.

سیده وجیهه حسنی -مسئول کانون بانوان خادمیاران رضوی شهرستان آمل در گفت‌گوی اختصاصی با ما با اشاره به جزییاتی از فعالیت ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در واحد خواهران، بیان می‌کند: برنامه کمک به بانوان و کودکان لبنان توسط معاونت اجتماعی، کانون بانوان و خانواده رضوی شهرستان آمل آغاز و بستر لازم برای مشارکت امت حزب الله را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری اولین برنامه دعوت از خیرین و بانوان امام رضایی برای کمک به مردم لبنان، اعلام می‌کند: این برنامه برای نخستین بار روز چهارشنبه دوم آبان راس ساعت ۱۶ در مسجد امام رضا (ع) شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

حسنی از ارائه آموزش بافت شال و کلاه توسط اساتید مجرب خبر می‌دهد و می‌گوید: در کنار آن پوشاک و پتوی نو را جمع‌آوری می‌کنیم سپس به آستان قدس در مشهد مقدس ارسال و بعد آماده ارسال به لبنان خواهد شد.

مسئول کانون بانوان خادمیاران رضوی شهرستان آمل با اشاره به تماس‌های مکرر مردم برای همکاری استقبال از این برنامه را خوب پیش‌بینی می‌کند و از وجود هشت بانوی فعال در این کانون و حضور بانوان در معاونت اجتماعی قدس خبر می‌دهد.

حسنی خاطرنشان می شود:فعالیت های عام المنفعه برای دستگیری از نیازمندان، حس همدلی را بین بانوان مسجدی تقویت می‌کند و ما هم تا زمان پیروزی جبهه حق علیه باطل پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه در این برنامه امکان جمع‌آوری کمک‌های نقدی وجود ندارد به تلاش برای برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی این جریان در سراسر استان اشاره می‌کند.

کد خبر 1786927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha