زنجان، جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نفس است

به گفته رفیعی، استان زنجان در رویکرد پیشگیرانه و اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) جزو استان‌های پیشرو در کشور است و در این زمینه اقدامات فرهنگی متعددی را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در جلسه جوانی جمعیت استان با بیان اینکه برای پیشگیری از پیری و رفع خلا جمعیتی ۲ رویکرد کلی مقابله‌ای و پیشگیرانه دنبال می‌شود، گفت:  در رویکرد مقابله ای با اشخاص و مراکزی که به طور غیر قانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند، به طور جدی مقابله می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با این افراد و مراکز بدون اغماض و با همکاری دستگاه‌های قضایی استان انجام می‌شود، تصریح کرد: استان زنجان در رویکرد پیشگیرانه و اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) جزو استان‌های پیشرو در کشور است و در این زمینه اقدامات فرهنگی متعددی را با کمک دستگاه های مسوول و گروه های مردمی انجام داده است.

رفیعی، جلوگیری از سقط جنین را نیازمند کارهای اقناعی و فرهنگی بیان کرد و افزود: از تبیین احکام شرعی در خصوص حرام بودن سقط جنین غفلت شده است.

وی یادآور شد: انگاره هایی در خصوص حرام نبودن سقط در ماه‌های پایین بارداری در اذهان عموم شکل گرفته درحالیکه سقط جنین در هر زمانی حرام است و این امر باید بیش از پیش تبیین شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان گفت: در خصوص بهانه مسایل اقتصادی برخی خانواده ها برای سقط جنین نیز تشکل های مردمی و دستگاه های مرتبط با اقدامات حمایتی در حال فعالیت هستند.

کد خبر 1786951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha