تخصیص ۳ میلیون یورو به حمایت از مساجد انگلیس

دولت انگلیس بیش از سه میلیون یورو برای افزایش امنیت مساجد و اماکن عبادی مرتبط با آنها در چارچوب برنامه حمایت از مساجد در مقابل جرایم ناشی از نفرت تخصیص داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از aletihadpress، روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد: دولت انگلیس نزدیک به سه میلیون پوند(نزدیک سه میلیون و ۴۵ هزار یورو) بین آوریل ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ برای افزایش امنیت مساجد و مکان‎های مرتبط با آنها اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ بودجه ۷۳ هزار پوندی برای این منظور اختصاص یافته بود که افزایش قابل توجهی یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: تعداد درخواست‌ در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۶ مورد بوده است که در سال ۲۰۲۳ میلادی تعداد درخواست‌ها به ۳۰۴ مورد افزایش یافت. باتوجه به اینکه این تعداد درخواست در مقایسه تخمینی با بیش از دو هزار مسجد در انگلیس کم است.

زارا محمد، دبیرکل شورای اسلامی انگلیس گفت: تعدادی از مساجد به دلیل تدابیر پیچیده از وجود این برنامه آگاه نیستند. افزایش حوادث خصمانه علیه مسلمانان باعث شد تا چهار هزار و ۹۷۱ حادثه بین اکتبر ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۴ براساس گزارش گروه نظارت ملی اعلام شود که این مسئله نیاز مبرم به افزایش حمایت دارد.

کامران حسین، از مرکز میراث اسلامی انگلیس نیز گفت: خشونتی که راست افراطی انجام می دهد، نیاز به ایمن سازی مکان‌های مذهبی را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس نیز درباره این تهدیدات گفت: احساس امنیت برای هر جامعه ای به ویژه در اماکن مذهبی ضروری است. به همین دلیل برنامه امنیتی پیشگیرانه را برای مساجد اجرا کرده ایم.

وی ادامه داد: در واکنش به ناآرامی عمومی که در ماه آگوست در این کشور رخ داد، ما یک عملیات واکنش سریع ایجاد کردیم و امنیت صدها مسجد را در سراسر کشور افزایش دادیم.

کد خبر 1786995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha