افتتاح مسجد جدید در «آکتانیسکی» تاتارستان

یک مسجد جدید در روستایی در منطقه آکتانیسکی جمهوری تاتارستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، روستای نوویه زیاچوو در منطقه «آکتانیسکی» تاتارستان شاهد افتتاح یک مسجد جدید با حضور «رسلان مرتضین» امام منطقه آکتانیسکی، رستم ایلیاسوف، رئیس کمیته اجرایی  و تعدادی  از نمایندگان انجمن‌های اسلامی بود.

مراسم افتتاحیه این مسجد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن «رسلان مرتضین» ضمن خیر مقدم به حاضرین، از زحمات شرکت کنندگان در ساخت مسجد جدید و همچنین دست اندرکاران برگزاری مراسم افتتاحیه این مسجد تقدیر و تشکر کرد.

ساخت این مسجد در بهار سال ۲۰۲۳ آغاز شد و این مسجد در یک طبقه ساخته شده است و ظرفیت کلی مسجد حدود ۴۰ نمازگزار است و دارای وضوخانه است و سیستم گرمایشی در فصل زمستان دارد.

این تنها، مسجد جدید در منطقه آکتانیسکی نیست. حدود ۵۷ مسجد در این منطقه وجود دارد که همه آنها به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و به مسلمانان روستاها و مناطق منطقه آکتانیسکی خدمات ارائه می‌دهند.

در آغاز این ماه، کامیل سامیگولین، مفتی جمهوری تاتارستان، مسجد جدیدی را در روستای باریاکا در منطقه یوتاسینسکی افتتاح کرد و آن را به دومین مسجد در روستای باریاکا و چهاردهمین مسجد در یوتاسینسکی تبدیل کرد.

ماه گذشته، کامیل سامیگولین، مفتی تاتارستان، یک مسجد جدید و بزرگ دیگر را در منطقه آنیلیار در شهر آکسوبایفسکی در جمهوری تاتارستان افتتاح کرد.

ماه گذشته، ایلوار خسانوف، معاون مفتی جمهوری تاتارستان، یک مسجد بزرگ و جدید را در روستای بازارنی ماتاکی، واقع در منطقه آلکیفسکی جمهوری تاتارستان، به نام «مسجد جامع اومیت» افتتاح کرد که حدود ۱۳۰ نمازگزار را در خود جای می‌دهد.

کد خبر 1786997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha