اجرای طرح «کتابخانه کلاسی من» در مدارس ساری

تولید محتوای هنری برای ترویج کتابخوانی یک ضرورت است
اجرای طرح «کتابخانه کلاسی من» در مدارس ساری

عزیززاده گرجی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید در مدارس به همت دانش آموزان برپا شود بدینگونه دانش آموزان کتاب های خود را با همسالانشان به اشتراک بگذارند تا به این شیوه با کتاب های تازه آشنا شوند، گفت: هفته کتاب طرح «کتابخانه کلاسی من» در مدارس ساری اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در نشست نکوداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی با بیان اینکه برخی معتقدند اهمیت کتاب و کتابخوانی کم شده  اما باید گفت باوجود اینکه زیست صنعتی را تجربه می کنیم و به ظاهر با کتاب فاصله مشاهده می شود اما موضوع کتاب اهمیت خود رااز دست نداده و تعدد و تکثر تالیف کتاب در رده های سنی مختلف را شاهدیم، اظهار کرد: همچنین اسلام و امت اسلامی محکوم به این هستند که رابطه ای را دانش و معرفت ندارند درصورتیکه وجود قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ... نشان از پرچم داری اسلام و مسلمین در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

اجرای طرح «کتابخانه کلاسی من» در مدارس ساری

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز ما این که افرادی در دستگاهی اشتغال دارند که متاسفانه اهلیت ندارند، افزود: فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند کارشناسان و مدیران کتابخوان و برخوردار از نگاه تحول خواهی، تحول آفرینی و ... است.
عزیززاده گرجی برلزوم فرهنگسازی در حوزه ترویج کتابخوانی تاکید و بیان کرد: باید تبلیغ فواید کتابخوانی بین اقشار مختلف تبیین شود تا فرد در مواجه با دو مرکز عرضه غذا و کتاب برای حضور در فروشگاه کتاب و خرید این کالای فرهنگی اهتمام داشته باشد.
وی با بیان اینکه هزینه در حوزه ترویج کتابخوانی، سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: اگر برای کتاب و کتابخوانی هزینه شود قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
عزیززاده گرجی با بیان اینکه شیوه های مسئله سازی در حوزه ترویج کتابخوانی باید متناسب با نیاز و سلیقه مخاطب طراحی و اجرایی شود، ادامه داد: باید نیازسازی شود تا دانش آموز و دانشجو خود را موظف به مطالعه بداند.
وی بابیان اینکه مطالعه باید جهت دار باشد، گفت: مطالعه صرف کتاب درسی و کسب رتبه های برتر در کنکور از باب تکلیف نباشد بلکه کسی که رتبه برتر کنکور می شود باید اهل مطالعه متناسب با ذائقه خود باشد تا برای کسب موفقیت در ادامه تحصیل، مسیر را بهتر بشناسد.
عزیززداه گرجی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارائه عملکرد دستگاهاست نه فرصت ایجاد یک برنامه، افزود: از کتاب باید فعالیت های فرهنگی استخراج شود یعنی پیام کتاب باید با زبان هنر برای مردم تبیین شود.
وی بیان کرد: اگر یک امر فرهنگی جذابیت داشته باشد انجام دوباره آن برای فرد رنج آور نخواهد بود.
عزیززاده گرجی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید در مدارس به همت دانش آموزان برپا شود بدینگونه دانش آموزان کتاب های خود را با همسالانشان به اشتراک بگذارند تا به این شیوه با کتاب های تازه آشنا شوند، گفت: هفته کتاب طرح «کتابخانه کلاسی من» در مدارس ساری اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان شد: این طرح یکی از طرح ها برای گسترش فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب های خوب و مفید در میان کودکان ونوجوانان دانش آموز بشمار می رود.
عزیززاده گرجی با بیان اینکه تجلیل از کتاب فروشی ها که با وجود شرایط سخت اقتصادی همچنان به فروش کتاب های خوب اشتغال دارند در هفته کتاب مورد توجه باشد، افزود: نو مولفان، ناشرین، کتابداران و ... نیز مهم است.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات مجازی و محیطی برای ترویج کتابخوانی، بیان کرد: فرصت گفتگو و مباحثه در  نشست های نقد و بررسی کتاب فراهم شود.
عزیززاده گرجی با بیان اینکه باید زمینه طراحی پوستر های متناسب با ترویج کتابخوانی از سوی دستگاه های فرهنگی استان فراهم شود تا مخاطبین با مشاهده این کارهنری اثرگذار جذب کتاب و کتابخوانی شوند، گفت: جذابیت در طراحی فعالیت های گرافیکی برای بیان محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ت.

کد خبر 1787001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha