جامعه نیازمند فرهنگ سازی الگوهای مردمی

فرخنده با بیان اینکه جامعه نیازمند فرهنگ سازی الگوهای مردمی است، گفت: در نظام تصمیم سازی و برنامه‌ریزی مباحث فرهنگی کشور در شهرها و روستاها و محلات باید ظرفیت نخبگانی و جوانان و تشکل های مردمی دیده شود و مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز چهارشنبه (۲ آبان‌) در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان و همایش الگوهای برتر مردمی اظهار داشت: به شدت نیاز به فرهنگ سازی در حوزه الگوهای مردمی در سطح جامعه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تنها راه مصونیت انقلاب اسلامی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن، فرهنگ مردم پایه است و روی گزینه ای دیگر نباید کار کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز اگر در عرصه فرهنگ بخواهیم به موفقیت به معنای واقعی کلمه دست یابیم، تنها راه مصونیت انقلاب در مقابل جنگ ترکیبی دشمن بحث بهره گیری از فرهنگ مردم پایه است و آنچه که ماندگار و پایدار و با عشق و اراده از درون می‌جوشد و پای کار نظام و انقلاب در صحنه‌های مختلف ‌به کار می آید همین جریان و تشکل‌های مردمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعتقاد بر اهمیت موضوع فرهنگ تصریح کرد: در نظام تصمیم سازی و برنامه‌ریزی مباحث فرهنگی کشور در شهرها و روستاها و محلات، ظرفیت نخبگانی و جوانان و تشکلهای مردمی دیده شود و مورد استفاده قرار گیرد.

فرخنده الگوسازی و تقدیر از الگوهای برتر مردمی را دو دلیل اصلی برگزاری همایش الگوهای برتر مردمی دانست و افزود: تشکل‌های مردمی هم پیش‌رونده و هم پیش برنده و در خط مقدم هستند. 

وی با اشاره بر این نکته که این الگوها باید در سطح استان جاری و ساری شوند، گفت: محلات و شهرها و روستاهایی که کار فرهنگی می‌کنند باید با استفاده از ایده های ساده و خلاقیت و پای کار بودن ظرفیت‌های جریان مردمی اتفاقات خوبی را رقم زنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع مدیریت مردمی جریان اربعین و محافل سنگین اعتکاف، عاشورا و جریان سفره های ماه رمضان و اربعین عنوان داشت: جریان فرهنگی دست مردم است و باید این الگوها را تسری به سایر محلات دهیم تا به عنوان الگو انتخاب شوند و به شدت نیازمند به فرهنگ سازی در زمینه جریان و الگوهای مردمی هستیم. 

گفتنی است در پایان ۸ نفر از الگوهای برتر مردمی شهرستان سرایان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار سرایان و ائمه جمعه در محل سالن کانون فرهنگی فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان تجلیل شدند.

کد خبر 1787043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha