ایجاد فضایی شفاف و روشن را از ضروری ترین وظایف رسانه‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه ایجاد فضایی شفاف و روشن از ضروری ترین وظایف رسانه ها است، گفت: رسانه‌ها و فعالین فرهنگی با جهت‌دهی صحیح و آگاه سازی افکار عمومی در جامعه نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در نشست هم‌اندیشی اعضای جبهه رسانه‌ای که در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، بر اهمیت نقش کنش‌گران رسانه در پیگیری مسائل استان، کشور و منطقه تاکید و اظهارداشت: فعالان جبهه رسانه‌ای استان لرستان از زمان تشکیل این مجموعه اقدامات ارزنده و شایسته‌ای داشته اند که جای قدردانی و تشکر دارد، لکن در این میان کارهای فراوانی هم هنوز باقی مانده که باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت جهت‌دهی صحیح و آگاه سازی افکار عمومی، ایجاد فضایی شفاف و روشن را از ضروری ترین وظایف رسانه ها عنوان کرد و افزود: برای نمونه امروز مسائلی در عالم و بالاخص منطقه ما در حال وقوع است که نیاز به روایت صحیح و دقیق دارد و رسانه ها در اذهان مردم در رفع ابهام از مسائل آنان اثرگذار خواهند بود.

وی بر پیگیری مسائل و نیازهای استان توسط نخبگان، دغدغه‌مندان، حوزویان و دانشگاهیان، فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عناصر و رسانه‌های جمعی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید تعامل بین بخشی و فضای اطلاع‌رسانی خوبی فراهم شود تا مطالبات به حق مردم استان محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری کنش‌گران رسانه ای در آگاهی‌بخشی و امید آفرینی به جامعه و جهاد تبیین بیان کرد: رسانه ها از اهمیت ویژه‌ای در ایجاد جریان های عمومی برخوردار هستند، برای مثال حمایت از جبهه مقاومت و مطالبه عمومی عملیات وعده صادق ۱ و ۲، نمونه ای موفق از ایجاد جریان های عمومی ملی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد امید در جامعه گفت: اگر بخش‌های مختلف حاکمیت به درستی عمل کنند، اما روایت درست و بهنگام از اقدامات و عملکرد، به جامعه وجود نداشته باشد، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی صورت نگرفته است، یا بالعکس اگر مردم خواسته ها و مطالباتی داشته باشند که در زمان خود به مسئولین مرتبط منعکس و محقق نشود موجب یاس و ناامیدی می گردد.

ایجاد فضایی شفاف و روشن را از ضروری ترین وظایف رسانه‌ها است

ایجاد فضایی شفاف و روشن را از ضروری ترین وظایف رسانه‌ها است

ایجاد فضایی شفاف و روشن را از ضروری ترین وظایف رسانه‌ها است

کد خبر 1787082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha