محیط دانشگاه باید محلی برای بیان تفکرات علمی و گفتگو باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: دانشگاه محل علم و دانش است و این میدان باید برای تفکرات علمی، نظرات علمی و بحث و گفتگو باز باشد و نظرات علمی با در بسته مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان و جمعی از معاونین گفت: اصولا بخشی از دانش ها همچون رشته های فلسفی فقط جنبه های تفکری و تعقلی دارد و هر تفکر و اندیشه ای در مشی و روش انسان ها موثر است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه دانش تفکری و تعقلی در زندگی اثر دارد، افزود: وقتی انسان با تفکر مادی به جهان نگاه کند در رفتارهای انسان اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه یک دانشگاه کاریاب است و یک متخصص را آماده می کند و رابطی بین مراکز صنعتی و کاری و غیره به شمار می رود و بر اساس نیازهای مراکز کاری دانشجو پرورش می دهد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ضریب هوشی بالای ایرانی ها، اظهارداشت: در تاریخ تمدن ایران دانشمندان زیادی در جغرافیای ایران به وجود آمدند و ایران قدیم مرکز دانش در دنیا بوده و دانشمندان بررگی مثل بوعلی سینا و امثال آنها داشته است.

محیط دانشگاه باید برای بیان تفکرات علمی و گفتگو باز باشد
 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر از نظر علم عقب هستیم و دنیا از لحاظ علم لحظه به لحظه رو به جلو است ولی ما برای رفتن به جلو باید با جهش به جلو برویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه ها هم وارد میدان عمل شده و گرایش به علم داشته باشند، گفت: علم یک میدان بی انتهایی است و انتها ندارد، علم یک مظروفی است که هر چه درون آن ریخته شود ظرفش گسترده تر می شود.

وی ادامه داد: خود علم سبب ایجاد گسترش می شود و باید به علم این طوری نگاه شود و بشر تا آخر دنیا به نهایتش هم نمی رسد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه یکی از لذات ما در بهشت دانش و علم است، گفت: یکی از خواسته های همه انسان ها دانش است تا آگاه شوند. تا زمانی در این دنیا هستیم به همه اسرارش نمی رسیم ولی در آخرت هر روز لذت علم و دانش را می چشیم.

وی افزود: دانشگاه محل علم و دانش است و این میدان باید برای تفکرات علمی، نظرات علمی و بحث و گفتگو باز باشد و نظرات علمی با در بسته مواجه نشود.

نماینده ولی فقیه در گلستان به رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان توصیه کرد: به پرورش استعدادها و نبوغ ها در دانشگاه بپردازید و به دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه کار عملی به درستی تعلیم داده شود.

وی تاکید کرد: دانشجویان شایسته ای را تعلیم دهید و به دانشجویان این فرهنگ را به آنها بیاموزید که این آخر کار نیست و در بازار کار باید مشکلات دیگر را حل کنند و دل به کار دهند.

آیت الله نورمفیدی گفت: این تفکر و این نگاه سبب رشد و پیشرفت استان و کشور می شود.

کد خبر 1787098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha