۱۶۷ کودک گیلانی از طرح امنیت بهبود تغذیه کودکان بهره مند شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: اعتبار خرید سبد غذایی رایگان مرحله سوم و چهارم طرح امنیت غذایی کودکان نیازمند به بهبود تغذیه برای سرپرستان خانوار ۱۶۷ نفر کودک گیلانی زیر پنج سال معرفی شده از سوی وزارت بهداشت واریز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،‌ «سیاوش آقاجانی» درجمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، افزود: در این طرح برای کودکان مشمول در دهک‌های یک تا پنج در هر مرحله مبلغ یک ۱۱ میلیون ریال و کودکان دارای سوءتغذیه در دهک‌های شش و هفت در هر مرحله ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای تأمین سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی در نظر گرفته شده است.

آقاجانی تصریح کرد: کودکان زیر پنج سالی که از طریق پایش شاخص‌های تن‌سنجی (اندازه‌گیری قد، وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد) به لحاظ کم وزنی، کوتاه قدی ولاغری در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شناسایی شده‌اند، مشمولان این طرح هستند.

وی اظهار کرد: این سبد غذایی مشتمل بر۱۶ قلم کالای اساسی  (شامل شیر پاستوریزه، ماست، پنیر، تخم مرغ، گوشت گوساله، مرغ، روغن مایع، برنج ایرانی، ماکارونی، عدس، پیاز، خرما، سیب، گوجه، هویج، مغزدانه) است و اقلام تعیین ‌شده در همه فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی در دسترس خانوار قرار داشته و قابل دریافت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: این طرح از پائیز سال ۱۴۰۲ در کشور آغاز شد و ۱۰ شهریورماه امسال نیز مرحله اول ودوم اعتبارخرید سبدغذایی برای سرپرستان ۱۶۷ نفر از کودکان گیلانی مشمول این طرح واریز شد.

کد خبر 1787122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha