خرد شدن اقشار ضعیف زیر چرخ‌دنده‌های گرانی

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه گرانی‌ها اقشار ضعیف را به مرز از پا افتادگی رسانده است، از عدم حمایت کافی دولت از این قشر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت‌الاسلام سید محی الدین طاهری امروز در جلسه امروز جامعه روحانیت شیراز با اشاره به لجام‌گسیختگی‌ها در قیمت اقلام ضروری مردم گفت: مایه حیرت است که در زمانی که جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و دو عملیات مهم نظامی انجام داده و با ۱۸۰ موشک سقف خانه استکبار را ویران کرده و اقتدار و امنیت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده، بلافاصله قیمت ارز و اقلام افزایش پیدا می‌کند. همچنین، در سوی مقابل، زمانی که ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در تهران رخ می‌دهد، باز هم خنّاسان در پس پرده نسبت به افزایش قیمت ارز و اقلام مبادرت می‌ورزند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز افزود: البته روند افزایش گرانی‌ها از قبل وجود داشته، اما شدت آن به حدی رسیده که ساعت به ساعت بر قیمت کالاهای مورد نیاز مردم افزوده می‌شود. اقشار ضعیف، که حامیان اصلی کشور، نظام و انقلاب هستند، به مرز از پا افتادگی رسیده‌اند و میدان برای سوءاستفاده مرفهین بی‌دردی که همواره کشور را به هر بهانه‌ای دچار تزلزل اقتصادی و سیاسی می‌کنند، آزاد شده است.

طاهری ادامه داد: حتی گاه خود مجموعه دولت پیشگام در گرانی‌هاست و ملاحظه مردم ضعیف نمی‌شود. ضعف در نظارت هم مزید بر درد معیشتی مردم شده است. امروز می‌بینیم خدمتگزاران واقعی انقلاب، که شهدا را تقدیم این کشور کرده و در همه مسائل پشت نظام هستند، زیر چرخ‌دنده‌های گرانی در حال خرد شدن‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) با تبریک انتصاب آقای دکتر امیری به‌عنوان استاندار فارس بیان داشت: از اینکه در میان استاندارانی که تا امروز در کشور منصوب شده‌اند، فردی با تجربه‌های گوناگون در قوه‌های متعدد برای سکانداری استان فارس انتخاب شده، خرسندیم. برای پیشرفت استان با مدیریت ایشان آرزوی موفقیت داریم و از استاندار جدید و مسئولین اجرایی درخواست داریم تا با اتخاذ تدابیر فوری، به‌ویژه در موضوع نظارت و کنترل، گلوگاه‌های گرانی در استان را مدیریت کنند.

طاهری اذعان داشت: همچنین جا دارد از زحمات خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر ایمانیه که فخر علوم پزشکی کشور و از خانواده‌ای اصیل و مورد تأیید غالب مراجع عظام تقلید هستند و خدمات ایشان در دوره استانداری موجب شد آثار خستگی ناشی از حجم کار در چهره ایشان برای همه ملموس گردد، تشکر کنیم. همچنین از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی که سال‌ها مجاهدانه برای بسط عدل و امنیت در مقام ریاست دادگستری استان فارس کوشیدند، تقدیر می‌نماییم و برای ایشان در مقام ریاست دادگستری استان قم آرزوی موفقیت داریم. خوشحالیم که جانشینی ایشان در مقام ریاست دادگستری استان فارس به جناب حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی‌نسب سپرده شد، که الحق و الانصاف در توجه به عدالت و فسادستیزی کارنامه‌ای پربار دارند. مسئولیت ایشان را در استان فارس تبریک می‌گوییم.

مسئول حوزه علمیه محمودیه همچنین با اشاره به شهادت بانوی شهیده معصومه کرباسی گفت: به فضل خدا این افتخار بزرگ نصیب شهر مقدس شیراز شده تا اولین بانوی شهیده محور مقاومت و جهاد تبیین اهل این دیار باشد. به حق می‌توان از ایشان به‌عنوان بانوی تراز ایرانی انقلاب نام برد. ان‌شاءالله با حضور همه اقشار مردم در مراسم تشییع این مادر شهیده کم‌نظیر، قدردانی خود را نسبت به ایشان و خانواده محترمشان ابراز داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: در طول یک سال گذشته، چهره‌هایی از محور مقاومت به فیض شهادت نائل آمدند که حیات و شهادتشان باعث عظمت اسلام گردید و عزت مسلمین را در جهان زبانزد ساخت. شهادت سید حسن نصرالله و شهید سید هاشم صفی‌الدین چنان انقلابی در افکار عمومی جهانیان ایجاد کرد که پیش از آن تصورش آسان نبود. همچنین زندگی و شهادت یحیی سنوار هیچ نمونه مشابهی در میان شهدای محور مقاومت ندارد و به‌ویژه لحظه شهادت ایشان که توسط دوربین‌ها ثبت گردید، معنای واقعی حریت، عظمت و ایمان بود.

کد خبر 1787130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha