ثبت نام مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان آغاز شده است

اسلامی از آغاز ثبت نام مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی با عنوان «میهمانی آیه‌ها» (مسابقات قرآنی بین مساجد همجوار) پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در نشست با مدیران کانون‌های مساجد شهرستان سلطانیه با اشاره به راه اندازی قرارگاه پشتیبانی نصر در ستاد کانون های مساجد گفت: این قرارگاه با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی در حمایت از مردم لبنان، غزه و جبهه مقاومت تشکیل شده است.  


وی با بیان اینکه جنایات های ددمنشانه رژیم اسرائیل علیه مردم لبنان و فلسطین، موجب آوارگی بسیاری از مردم این مناطق شده است، افزود: رهبر انقلاب نیز در سخنانی حمایت از مردم لبنان و فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.


وی در سخنانی به عضویت مدیران و اعضای کانون های مساجد در صندوق اعتباری هنر تاکید کرد و گفت: شرایط عضویت کانون های مساجد در این صندوق فراهم شده است و پس از ثبت نام افراد واجد شرایط، کانون های مساجد می توانند از خدمات این صندوق که شامل بیمه تکمیلی و تسهیلات است برخوردار شوند.  


اسلامی همچنین از آغاز ثبت نام مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی با عنوان «میهمانی آیه‌ها» (مسابقات قرآنی بین مساجد همجوار) پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه  این مسابقات در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مسابقات بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت افزایش تعامل و همکاری میان مساجد و با بهره‌گیری از تجربیات دوره‌های گذشته و با رعایت چارچوب اصلی مسابقات برگزار خواهد شد.  


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام این دوره از طریق سامانه «بچه‌های مسجد» انجام می‌شود، افزود: این مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.


اسلامی با اشاره به رشته‌های این مسابقات عنوان کرد: رشته‌های حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، حفظ موضوعی، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، مکبری، تفسیر، ترجمه‌خوانی، نقاشی آیات و صحت اذکار نماز از جمله رشته‌های مسابقات میهمانی آیه ها است.  


وی گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، تقویت کانون‌های فرهنگی و شناسایی نخبگان قرآنی از اهداف اصلی این دوره از مسابقات برشمرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مهرماه با مراجعه به سامانه «بچه‌های مسجد» برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کنند.


در ادامه این جلسه حجت الاسلام هادی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه اقدامات کانون‌های مساجد مایه تحول فرهنگی و قرآنی منطقه خواهد بود، گفت: اهمیت و عظمت فعالیت در این عرصه را برای متولیان فرهنگی بیشتر توجیه کنید. 


وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در کانون های مساجد، تصریح کرد: دوره های آموزشی متنوع برای اعضای کانون های مساجد و ایجاد رقابت بین بچه های مسجد در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری اقدامات اثرگذاری هستند.

کد خبر 1787143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha