دادخواست علیه دولت آمریکا به خاطر حملات تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

عبدلیان پور با اشاره به شفاف بودن نقش آمریکا در اجرای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، اعلام کرد که اقدامات قانونی برای پیگیری حقوق خانواده شهدای حرم در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حسن عبدلیان پور امروز در نشست بررسی ابعاد حقوقی حملات تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) اعلام کرد که شعبه ۵۵ دادگاه بین‌المللی در تهران رأیی در خصوص ۱۸ تن از مقامات ارشد ایالات متحده صادر کرده است. این رأی به درخواست خانواده‌های شهدای مدافع حرم و به دلیل همکاری آمریکا با گروه داعش اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد که دست‌های جنایت‌کارانه آمریکا در حوادث تروریستی به وضوح دیده می‌شود و داعش به عنوان یک نهاد وابسته به این کشور شناخته می‌شود. پس از حمله به حرم، داعش مسئولیت این عمل را به عهده گرفت.

عبدلیان پور همچنین تأکید کرد که دادخواست‌ها برای پیگیری حقوقی علیه مقامات آمریکایی به‌خوبی تهیه شده و با همکاری بسیج حقوقدانان و مردم به دادگاه ارائه خواهد شد. او اشاره کرد که قوانین بین‌المللی به ما این امکان را می‌دهند که نسبت به این حادثه اقدام قانونی کنیم و اگر در این زمینه کوتاهی شود، تاریخ ما را مورد سؤال قرار خواهد داد.

در ادامه، وی به تلاش‌ها برای پیگیری رأی دادگاه شهدای غواص اشاره کرد و گفت که رأیی علیه آمریکا به زودی صادر خواهد شد. همچنین از پیگیری ویژه قضائی برای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد و بیان کرد که قوه قضائیه با تمام توان در پی خونخواهی این شهید است.

کد خبر 1787148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha