برنامه‌های قرآنی باید با جذابیت بیشتر در مساجد اجرا شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌های قرآنی باید با جذابیت بیشتر در مساجد اجرا شود و قرآن نور است و هر کسی در محافل قرآنی حضور داشته باشد نور آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهد دید. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در همایش توجیهی مدیران و رابطین کانون‌های مساجد ارومیه در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد، گفت: قرآن باید جز برنامه‌ها و ریل اصلی قطار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی باید با جذابیت بیشتر در مساجد اجرا شود، افزود: قرآن نور است و هر کسی در محافل قرآنی حضور داشته باشد نور آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهد دید. 

رضایی ادامه داد: امسال مسابقات قرآنی مدهامتان به روش‌های جدید برگزار خواهد شده و در این دوره برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی خواهد شد. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: متاسفانه بیماری کرونا و برخی عوامل باعث شد که کارهای قرآنی برون سپاری شود که اشتباه بوده و تمام فعالیت‌های تخصصی و عمومی قرآن باید در مساجد برگزار شود. 

وی بیان کرد: قرآن و هئیت دو بال جذاب کار فرهنگی بکر در مسجد است که باید با تمام انرژی تقویت شوند. 

برنامه‌های قرآنی باید با جذابیت بیشتر در مساجد اجرا شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسابقات مدهامتان امسال به‌صورت تیمی است، گفت: در این مسابقات تیم پسران ۱۲ نفره و تیم دختران ۸ نفره خواهد بود؛ و چنان که مسجدی در تشکیل تیم، اعضایش به حداقل نرسد می‌تواند در رشته‌های ستاره‌دار با تشکیل تیم ۷ نفره شرکت کند.

وی تعداد پایگاه قرآنی فعال در استان را ۱۳۵ مورد ذکر کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال جاری این تعداد را به ۲۰۰ کانون افزایش دهیم و در برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان کانون‌ها آزاد هستند.

رضایی گفت: عضویت اعضای تیم‌ها در مساجد معرف به مدت حداقل یکسال از مهمترین نکته برای شرکت در مسابقات است.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری سری جدید مسابقات قرآنی مدهامتان، مسجد و کانون مطرح و مهم می‌باشد، گفت: رشد و گسترش برنامه‌های قرآنی در مساجد و کانون‌های فرهنگی، و بسترسازی برای بازگشت موسسات قرآنی به سمت مساجد از مهمترین اهداف در برنامه‌ها هستند.

رضایی ادامه داد: یکی از فعالیت های پایگاه قرآنی این است که با مدارس تعامل پیدا کنند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مدارس مراجعه و از ظرفیت آن ها استفاده کنند. 

وی افزود: نبود مربی قرآنی از مشکلات اصلی کانون ها است که با انعقاد تفاهم نامه با دارالقرآن استان این مشکل تا حدودی حل شده است. 

رضایی در ادامه با اشاره به فعالیت «قرارگاه نصر» گفت: جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی این قرارگاه است که کانون‌های مساجد باید در این موضوع ورود جدی داشته باشند. 

برنامه‌های قرآنی باید با جذابیت بیشتر در مساجد اجرا شود

گفتنی است؛ در این همایش، علاوه بر ارائه گزارش کاملی از فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در سال گذشته، به موضوعات مهمی همچون نقش خانواده‌های قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن و همچنین تجلیل از خانواده‌های قرآنی پرداخته خواهد شد.

شایان ذکر است، این همایش در روز پنج‌شنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن اجتماعات خانه مطبوعات ارومیه برگزار خواهد شد.

معرفی جشنواره قرآنی مدهامتان، تشریح بخش‌های مختلف جشنواره، ارائه راهکارهای افزایش مشارکت فعال کانون‌های مساجد در جشنواره و پاسخگویی به سوالات شرکت‌کنندگان از محورهای این همایش است.

کد خبر 1787156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha