حماس، هیئت‌هایی به ترکیه و قطر و روسیه اعزام کرد/ تلاش برای خنثی کردن «طرح ژنرال‌ها»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هیئت هایی را به ترکیه، قطر و روسیه می فرستد و به دنبال لغو «طرح ژنرال ها» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز(پنچشنبه سوم آبان) در بیانیه ای اعلام کرد: تحرکات و ارتباطات شدید سیاسی و دیپلماتیک برای خنثی کردن نقشه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل و توقف جنایت ترکیبی که در چارچوب جنگ نسل‌کشی و قتل عام آشکار در نوار غزه به ویژه شمال آن انجام می‌دهد، آغاز شده است.

 حماس در این بیانیه نسبت به اجرای طرح ژنرال‌ها و ارتباط آن با آوارگی و ویرانی‌ها  با انجام تماس‌های سیاسی که برقرار کرده و هنوز هم دارد، هشدار داد.

این جنبش با اشاره به گستردگی قتل‌عام‌های  روزانه که به شنبع‌ترین سطحی که مردم می‌توانند از تروریسم، قتل، اعدام کودکان و زنان، آوارگی سازمان یافته نزدیک به ۱۵۰ هزار انسان به همراه گرسنگی و محرمیت از هرچیزی خواه غذا یا دارو یا منابع آبی و تخریب کاملزیرساخت‌ها به ویژه بیمارستان‌ها تصور کنند، رسیده است.

حماس فاش کرد که هیئت هایی از رهبری جنبش در حال حاضر به ترکیه، قطر و روسیه سفر می کنند و تماس ها شامل مصر، سازمان ملل متحد و ایران بوده است.

دراین بیانیه آمده است: قرار است تماس ها با تعدادی از کشورهای دیگر در سطح رهبران و مسئولان منطقه تکمیل شود.

 این جنبش از رسانه ها خواست تا جنایات اشغالگران در این منطقه را که به صورت روزمره انجام می شود، افشا کنند.

 بیانیه حماس همزمان با اظهارات نخست وزیر قطر است که گفته است: ایالات متحده، قطر و مصر به تلاش های خود برای دستیابی به آتش بس در غزه و آزادی گروگان های اسرائیلی و اسرای فلسطینی ادامه می دهند.

 شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دوحه افزود: این دوره دردناک در منطقه باید پایان یابد.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از مذاکرات انجام شده امروز در قطر، گفت: انتظار دارد مذاکره کنندگان برای گفتگو در مورد آتش بس در روزهای آینده برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه با یکدیگر دیدار کنند.

 مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از اواسط آگوست گذشته با تشدید جنایات اسرائیل و تشدید حملات علیه لبنان متوقف شده است.

کد خبر 1787157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha