حماس، «شورای رهبری» را به جای انتخاب جانشین «سنوار» تشکیل داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تصمیم گرفت تا «شورای رهبری» متشکل از اعضای خود را به جای انتخاب جانشین «یحیی سنوار» تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، منابع آگاه فلسطینی فاش کردند: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصمیم دارد تا «شورای رهبری» را به جای تعیین جانشین «یحیی سنوار» تشکیل دهد.

این منابع گزارش دادند: شورای رهبری جدید حماس متشکل از «محمد درویش» رئیس شورای جنبش حماس به عنوان رئیس  و چهار عضو دیگر «خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج، «خلیل الحیة» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس، «زاهر جبارین» رئیس منطقه کرانه باختری و «نزار عوض الله» از موسسان حماس است.

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابعی اعلام کرد که یحیی سنوارتوصیه کرده است که جنبش حماس شورای رهبری و مدیریت دوره انتقالی را در صورت ترور او تعیین کند.

 هفته گذشته خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به طور رسمی شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام کرد. سنوار پس از درگیری با ارتش اشغالگر در شهر رفح به شهادت رسید.

 اسرائیل، سنوار را معمار عملیات «طوفان الاقصی» می‌داند که توسط گروه‌های فلسطینی در غزه از جمله حماس و «جهاد اسلامی» علیه شهرک‌ نشینان و پایگاه‌های نظامی اسرائیل در مجاورت نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد که تاثیر منفی بر شهر امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل گذاشت.

در ششم آگوست، حماس سنوار را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود انتخاب کرد و جانشین اسماعیل هنیه شد که در ۳۱ ژوئیه در تهران، پایتخت ایران، در حمله ای که تل آویو اجرا کرد، ترور شد.

کد خبر 1786761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha