شخصیت‌پردازی نقطه عطف گروه سرود مساجد است

معاون شبکه سازی و ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: شخصیت‌پردازی نوجوانان نقطه عطف گروه‌های سرود کانون های مساجد است که باید با فعالیت های تخصصی و تربیتی به این جایگاه برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدتقی محمدیان در گردهمایی مربیان سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در محل مجتمع صائب اظهار داشت: یکی از فرصت های مهم تاثیر گذار در عرصه فرهنگ و هنر کشور، گروه های سرود کانون های مساجد است که در ایجاد شور و نشاط اجتماعی هم نقش دارند.

معاون شبکه سازی و ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به کارکردهای این گروه های هنری افزود: فعالیت چنین گروه هایی علاوه بر تاثیر هنری جایگاه معرفتی هم دارد که امکان تربیت هنرمندان را فراهم می سازد.

شخصیت‌پردازی نقطه عطف گروه سرود مساجد است

وی ادامه داد: نوجوانان با عضویت در گروه های سرود به فعالیت هنری می پردازند و از برنامه های تربیتی کانون مسجد هم بهره می گیرند و امکان رشد و پیشرفت بیشتر آنان در جامعه فراهم می شود.

محمدیان با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان به واسطه گروه های هنری مثل سرود و نمایش جذب کانون‌ها می شوند، تصریح‌کرد: شخصیت‌پردازی نوجوانان نقطه عطف گروه‌های سرود کانون‌های مساجد است که باید با فعالیت‌های تخصصی و تربیتی به این جایگاه برسند.

وی اضافه کرد: یک فرد با عضویت در گروه سرود استعداد او شناسایی و زمینه رشد آنان فراهم خواهد شد و در قالب یک کار گروهی فرصت حضور در جامعه را پیدا می کنند و آثار تولیدی آنان فراگیر می شود.

شخصیت‌پردازی نقطه عطف گروه سرود مساجد است

نقش اعتمادسازی و انسجام بخشی گروه‌های سرود

معاون ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به دستاوردهای تولیدات سرود بچه های مسجد اشاره کرد و اذعان داشت: تولیدات هنری کانون های فرهنگی و هنری علاوه بر مسجد در سطح شهرها و روستاها اجرا می‌شود که اعتماد سازی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای گروه های سرود منجر به انسجام بین مردم و جامعه شده که تجربه آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم و در دیگر کشورها هم وجود دارد.

محمدیان حمایت از گروه های سرود کانون های مساجد را جز برنامه‌های ستاد مرکزی اعلام کرد و گفت: خرید سرودهای برتر، اعتبار بخشی، کمک به توسعه فعالیت‌ها و زمینه سازی فراگیری برنامه‌های آنان از جمله اقدامات است.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و صدا و سیما برای پخش سرودهای برتر به امضا رسیده که فرصتی برای رشد این تیم‌ها و بچه‌های سرود خواهد بود.

شخصیت‌پردازی نقطه عطف گروه سرود مساجد است

فعالیت‌های هنری در مسجد

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در بخشی از سخنان خود به جایگاه مسجد و فعالیت در این مراکز دینی اشاره کرد و اظهارداشت: فعالیت گروه‌های سرود در مسجد یک امتیاز محسوب می شود که نوجوانان و جوانان در یک بستر معنوی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده ها نیز با اعتماد به کانون های فرهنگی و هنری فرزندان خود را به عضویت در این مراکز تشویق می‌کنند و این سرمایه ای برای این نهاد به حساب می‌آید.

محمدیان خاطرنشان کرد: نقش مربیان سرود در امر تربیتی و تخصصی بسیار مهم بوده که نباید وقت افراد را هدر بدهند بلکه بهره وری را افزایش داده و سبب رشد معنوی و اجرایی بشوند.

کد خبر 1787161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha