جبهه مقاومت با شهادت رهبران خود قوی‌تر خواهد شد

حجت الاسلام خواجه پور گفت: با شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، یحیی سنوار و سید هاشم صفی‌الدین جبهه مقاومت از بین نخواهد رفت، بلکه قوی‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه‌پور» امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در رابطه با موانع تحقق توبه دانست و اظهار کرد: از طرف خدای متعال مانعی از پذیرش توبه نیست.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: امیرالمومنین امام علی علیه السلام این نکته را یادآور می‌شوند که «خداوند متعال با وجود خطاهایت راه توبه را بر تو نبسته است».

وی با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت (ع) سه عامل اساسی مانع تحقق توبه از بنده معرفی شده، افزود: کوچک شمردن گناه یکی از عواملی است که انسان توبه نمی‌کند و موفق به توبه کردن نمی‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن بیان اینکه باید توجه داشت همه گناهان بزرگ و کوچک حتی لغزش‌ها پیامد خود را دارد و نباید از آن غافل شد، بیان کرد: دومین عاملی که مانع توبه کردن می‌شود، یاس و ناامیدی از خداوند است.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون یکی از روش‌های شیطان در مسیر توبه عبد را القای ناامیدی از درگاه پروردگار دانست و یادآور شد: باید توجه داشت که ناامیدی از خداوند مهربان گناهی بس بزرگ در حد شرک و کفر بوده و سایر گناهان به پای آن نمی‌رسند.

وی گفت: خداوند متعال در سوره یوسف آیه ۸۷ می‌فرمایند: «وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ آنهایی که گناه کردن نباید از رحمت خدا ناامید باشند، اگر توبه کنند و دیگر مرتکب گناه گذشته خود نشوند، یقیناً مصداق این آیه قرار می‌گیرند».

حجت الاسلام خواجه پور ضمن اشاره به اینکه خدا توبه کنندگان را دوست دارد، ادامه داد: خداوند در سوره زمر آیه ۵۳ می‌فرماید «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَیٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ، ای کسانی که بر نفستان اسراف کردید، از درگاه خدا ناامید نشوید که خداوند تمام گناهان را آمرزد و او بسیار آمرزنده و مهربان ‌است» .

امام جمعه شهرستان مارگون سومین مانع توبه کردن را دل مردگی دانست و تاکید کرد: گناه دل را می‌میراند و توبه کردن در دل اثر می‌گذارد و اگر دل بمیرد، باعث می‌شود انسان بتواند توبه کند، لذا با استغفار کردن و توبه کردن می‌توان دل مرده را زنده کرد و مورد آمرزش الهی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر دل بمیرد، باعث می‌شود انسان نتواند توبه کند، لذا باید توجه داشته باشیم که کوچک شمردن گناه ناامیدی از خدا و دل مردگی موانع توبه کردن هستند.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم نماز جمعه امروز پویش «ایران همدل» که با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم فلسطین و لبنان طراحی شده را یادآور شد و گفت: این پویش در سه مرحله در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ با کمک کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای کمک به اقشاری کلید خورد که در دوره کرونا کسب و کارشان تحت تاثیر قرار گرفته بود که این کمک‌ها در واقع از سوی مردم صورت گرفت و بسیار پسندیده بود.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: با توجه به اینکه هر روز شاهد جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و غزه هستیم، ضرورت دارد این پویش همدلی با مردم مظلوم لبنان و غزه انجام پذیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه این نوع کمک رسانی بسیار مورد استقبال و توجه ملت ایران اسلامی قرار گرفت، ادامه داد: افرادی اعلام آمادگی کردند و حاضر شدند به مدت یک ماه تا یک سال متوالی تامین هزینه‌های خواهران و برادران جنگ زده لبنانی متقبل شوند .

حجت الاسلام خواجه پور شهادت یحیی سنوار و سید هاشم صفی‌الدین به دست شقی‌ترین افراد، یعنی اسرائیل و آمریکا را تسلیت گفت و افزود: دشمنان با شهادت رساندن رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند و خیال می‌کنند جبهه مقاومت قائم به شخص است، با شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، یحیی سنوار و سید هاشم صفی‌الدین جبهه مقاومت از بین نخواهد رفت، بلکه قوی‌تر خواهد شد.

خطیب نماز جمعه مارگون ضمن تاکید بر اینکه خون این شهیدان جبهه مقاومت را تنومند خواهد کرد، افزود: در این درگیری‌ها آمریکا با کمک ۲۰ منبع اطلاعات به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، اما هرگز نتوانست موفق شود.

وی با بیان اینکه خون مطهر شهیدان تنور مبارزه با ظلم را گرمتر می‌کند، بیان کرد: شهادت رهبران جبهه مقاومت یک پیام واضح به جهان و دشمنان مقاومت داشت و آن این است که مسیر مبارزه همچنان ادامه دارد، جبهه مقاومت را محکم‌تر از قبل خواهد کرد و از طرفی پیروزی جبهه مقاومت را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام خواجه پور خطاب به رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن، ادامه داد: شهادت از دفاع مقدس به امروز منتقل شده و همین مقاومت، ایمان و میل به شهادت است که سختی‌های فوق طاقت انسانی را در غزه و لبنان برای مردمان هموار و آسان می‌کند.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: کودکان آیات جهاد را می‌خوانند، درس ایستادگی به همه عالم دادند و معلمان همه بشریت و معلمان انسانیت هستند و این‌ها هرچند جسم کوچک دارند و کودکانه سخن می‌گویند، اما مردانه عمل می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه راه کودکان و راه شهید محمد حسین فهمیده همچنان ادامه دارد، یادآور شد: حضرت امام (ره) بهترین توصیف را در خصوص این بزرگ مرد کوچک فرموده‌اند: «رهبر ما نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به خودش می‌بندد و زیر تانک می‌رود و به عنوان الگو و نمونه می‌تواند برای همه مسیر زندگی و سرمشق باشد».

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: این نوجوان ۱۳ ساله با آن سن و سال کمش درس بزرگی به جهان اسلام داد و به همه فهماند که در دفاع از میهن اسلامی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون افزود: یک نوجوان ۱۳ ساله با تمام وجود برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب خود را به زیر تانک می‌برد تا ارزش‌ها حفظ شود، تا چادرها پاره نشوند، تا حیا از بین نرود، تا عزت و استقلال و شرافت حفظ شود، آنها درس ایستادگی، ازخودگذشتگی و شهادت طلبی در مقابل دشمنان را به ما یاد دادند.

وی گفت: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم به لوله‌های تاد اعتماد نکنید، این‌ها محدود هستند و شما به قدرت محدود تکیه کرده‌اید؛ شما هرچه بخواهید موشک پرتاب کنید دشمنان شما چند برابر آن شلیک خواهند کرد و شما نمی‌توانید در این داستان پیروز شوید و ما شما را شکست خواهیم داد.

کد خبر 1787181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha