لبنان رویش مبارکی از اندیشه امام(ره) و انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: حزب‌ الله لبنان یکی از جریان‌های اصلی مقاومت است که از درون خط فکری و حرکت انقلابی امام خمینی(ره) جوشیده و همین خط را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از انواع برکات، توجه به پرداخت خمس است زیرا مال را پاک و گوارا می کند.
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به دیدار اعضای کنگره گرامیداشت شهدای استان فارس با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: ایشان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و جنگ جبهه مقاومت با رژیم صهیونی تأکید کردند و فرمودند؛ «اگر امثال شهید سنوار پیدا نمی‌شدند که تا لحظه‌ی آخر بجنگند، سرنوشت منطقه یک جور بود، حالا که پیدا شدند یک جور دیگر است. اگر بزرگانی مثل شهید سیدحسن نصرالله پیدا نمی‌شدند که جهاد، عقل، شجاعت، فداکاری و از خودگذشتگی را با هم مخلوط کنند و به میدان بیاورند، حرکت یک جور بود، حالا که پیدا شدند، حرکت یک جور دیگر است؛ اینها خیلی مهم است.».
وی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند؛ «پشت رژیم صهیونیستی را یک جبهه‌ی شرارت پر کرده؛ یک جبهه شرارت به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی صف‌آرایی کرده، آن‌وقت جبهه مقاومت در مقابل آن جبهه شرارت، ایستاده و به توفیق الهی پیروزی هم مال جبهه‌ی مقاومت است.».
 حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: برساس بیانات رهبر انقلاب تاریخچه شکل‌گیری جنبش حزب الله لبنان، ثمرات و دستاوردهای عظیم این جریان در غلبه بر دشمن و همچنین چشم‌انداز پیش‌روی آن، تحلیل شده است.
خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: حزب‌ الله لبنان یکی از جریان‌های اصلی مقاومت است که از درون خط فکری و حرکت انقلابی امام خمینی(ره) جوشیده و همین خط را دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: رهبری فرمودند؛ «حزب‌اللَّه، خودش زاده‌ی این نظام [جمهوری اسلامی] و حرکت عظیم ملت ایران و امام بزرگوار راحل است.».
حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: حزب‌الله لبنان به‌ عنوان یکی از مؤثرترین اضلاع جبهه مقاومت از اولین جریان‌هایی بود که حامی مبارزات فلسطینی‌ها بوده و نتایج مهمی از جمله افزایش امید به پیروزی در جوانان، افزایش گرایش نسل جدید به مسئله فلسطین، الگو و اسوه قرار گرفتن برای جوانان، شکست مفتضحانه رژیم جعلی، شکست هیبت دروغین ارتش رسانه ای، افشای چهره واقعی دشمنان، اثبات سنت های الهی و انعکاس مقاومت به جهان اسلام داشت.
امام جمعه رودبارجنوب عنوان کرد: با توجه به شعار در دولت و مطرح شدن شعار وفاق ملی در اذهان و رسانه ها تحقق این شعار توجه به سه محور معیشت، ارزش ها و شفافیت در امور دولت و استقلال کشور است.
وی ابراز کرد: دولت چهاردهم، گفتمان خود را «وفاق ملی» قرار داده و اعلام کرده که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر وفاق ملی خواهد بود، با استفاده از ادبیات حدیثی، وفاق معنایی در برابر نفاق دارد در بیاناتی از حضرت امیرالمؤمنین (ع)، افراط و تفریط در وفاق، از خصوصیات منافق معرفی شده است.
حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: وفاق ملی یعنی همه با هم (نه همه با من)، یعنی همین رمز و راز جمهوریت و مردم‌سالاری در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی، یعنی باور همگانی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب نظیر استقلال، استقرار عدل و قسط، پیشرفت همه‌جانبه کشور به دست خود مردم و باور به «می‌شود» و «می‌توانیم» یعنی عزم صادقانه دلتمردان برای خدمت به مردم و حل مسائل مردم؛ و بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به حواشی دست‌ و پاگیر و اختلاف‌انگیز در مسیر مأموریت خدمت به مردم و ساختن کشور است.
خطیب جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: اولین مسئله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است، دومین مسئله‌ای که همه باید روی آن وفاق داشته باشند، شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور است و سومین مسئله هم، حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت می باشد.
وی با اشاره به مسئله کاپیتولاسیون و سالروز این حادثه ننگین تاریخ معاصر، عنوان کرد: حکمت قیام امام راحل(ره) علیه کاپیتولاسیون، بدان جهت بود که مبارزات امام سه اصل را هدف قرار داده بود، مبارزه با استعمار خارجی، مبارزه با استبداد داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور که هر سه اصل در طول مبارزه حفظ شدند.
حجت الاسلام صادقی بیان کرد: پدیده کاپیتولاسیون، رویداد شومی بود که اضلاع سه‌گانه فلاکت (استعمار خارجی، استبداد داخلی و وابستگی کشور) را با خود داشت.
امام جمعه رودبار جنوب گفت: مسئله استقلال به قدری برای امامان انقلاب مهم و محوری است که حتی رهبر معظم انقلاب در تقابل با سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو، محور اصلی مخالفت خود را مبتنی بر استقلال‌بانی قرار دادند و فرمودند؛ «فرض کنیم در این سند، هیچ‌ چیز واضح بیّنی هم که مخالف با اسلام باشد وجود نداشته باشد، که البتّه وجود دارد؛ حرف من این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشود؛ حرف من این است. شما می‌گویید این مثلاً فرض کنید خلاف اسلام ندارد؛ داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا یک ملّت بزرگند. نظام آموزشی ما را چهار نفر در یونسکو یا سازمان ملل یا فلان‌ جا بنشینند بنویسند؟ چرا؟ این همان مسئله‌ی استقلال است. استقلال ابعادش تا اینجاها است».

کد خبر 1787184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha