وفاق ملی باید در انجام رسالت تاریخی نسبت به جبهه مقاومت مورد توجه باشد

امام جمعه کرمان تاکید کرد: باید با جبهه وفاق و متحد درونی تحت امر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب بتوانیم رسالت بزرگ تاریخی خود را در رابطه با جبهه مقاومت و مواجهه تمام عیار با دشمن به نحو احسن انجام بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۴ آبان) در ادامه سلسله مباحث الگوهای تربیتی در قرآن کریم؛ یکی از این الگوها را صابرین دانست و به بیان ویژگی‌های این گروه پرداخت.

صابرین؛ یکی از الگوهای تربیتی برای جامعه دینی هستند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبر را کنترل و مدیریت خود و یک ویژگی روانی و ثبات درونی دانست که به وسیله آن آدمی مدیریت احساسات و هیجانات خود را در دست می‌گیرد و در سختی‌ها تحمل کرده و مقاوم می‌شود.
وی در همین رابطه تعدادی از آیات قرآن کریم در رابطه صبر را یادآوری و به صبر بر سختی و گرفتاری، توهین‌ها و افتراها و گناه اشاره و تصریح کرد: جماعت صابرین می‌تواند در جامعه الگو باشد و نگاه تربیتی دین در شخصیت‌سازی و شخصیت‌پردازی در این جماعت جلوه کرده است.
امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که در جامعه اسلامی باید انسان های صابر، بردبار و شکیب کم نداشته باشد و آنچه که رضایت خداست را پیگیری کند و این جماعت مورد توجه مردم قرار بگیرد؛ گفت: کسی که می‌خواهد امام جامعه باشد باید کوهی از بردباری بوده و صبر داشته باشد و در مقابل همه هیجانات و احساسات بتواند طوری مدیریت کند که مورد رضایت خداوند است.
وی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد تربیت دینی شود، باید خویشتن‌داری و اتکاء به درون را جدی بگیرد و مراقب باشد خود تحقیر نشود؛ ذلت را نپذیرید و عزت نفس داشته باشد و مسئله دوم اتکا به خداوند و یا انسان‌هایی چون انبیاء و ائمه است که در راستای امر خدا تعریف می‌شوند.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به آیه ۴۵ سوره مبارکه بقره از نکات کلیدی تربیت را یاری گرفتن از صبر و نماز دانست که در نگاه تربیتی و سیره عملی ائمه نیز وجود داشته است.

لزوم اتکاء به خود و خداوند


وی با بیان این نکته که صبر یعنی اتکا به خود داشته باشیم؛ افزود: بیگانه هیچ وقت خیرخواه ما نیست و در یک نگاه جامعه اسلامی باید به خود تکیه کند و اینکه رهبری تاکید دارند جامعه اسلامی به خود و ظرفیت درون جامعه اسلامی تکیه داشته باشد برای همین است تا هیچگاه به دشمنان دل نبندیم که در صحنه سیاسی نیز باید همینگونه باشید و در مراودات جهانی و ... نگاه به بیرون نداشته باشید.
امام جمعه کرمان ادامه داد: نماز؛ سمبل ارتباط شخص با خدا است و جامعه باید به خدا توجه کند و اگر جامعه اجازه تحقیر نداد، عزت نفس داشت و خود را در همه زمینه‌هایی که ظرفیت دارد، تجهیز و به شایستگی‌های خود توجه کرد و به خداوند و رضایت و خط او توجه کرد، جامعه پیشرو و الگویی برای دیگران است.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم نظام اسلامی به رهبری امامین انقلاب توانسته الگویی برای آزادی‌خواهان جهان و مستضعفان عالم شود و امروز این الگو را می بینید، رمز آن تکیه بر درون و بر خداوند است و در طول تاریخ، مسیر انبیای الهی و اولیای برجسته همین بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه دوم نمازجمعه ضمن خیرمقدم به حدود ۱۰۰ نفر از اعضای مجمع طلاب و فضلای قم در اردوی راهیان مکتب حاج‌قاسم و راهیان پیشرفت؛ شهادت یحیی السنوار و سیدهاشم صفی‌الدین را مورد توجه قرار داد و ایشان را دو شخصیت برجسته و دو مجاهد عظیم‌الشان توصیف و بیان کرد: این شهادت‌ها نشان داد در نگاه جهادی علیه کفر خون شیعه و سنی در کنار هم ریخته می‌شود و برای مسلمانان ثابت کرد استکبار با اسلام ناب محمدی جنگ و ستیز دارد.

استکبار در اسلام‌ستیزی تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیست


وی یادآور شد: ستیز آنان با اسلامی است که در آن به دستورات نبی مکرم و امامان معصوم توجه شود و یک مسلمان بخواهد آنچه خدا خواسته پیاده کند که دشمنی‌ها با این اسلام جدی است و تا آنجا پیش خواهد رفت که فرقی بین غزه و لبنان در آن نیست.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه جهان اسلام با اقتدا به شهیدان سیدهاشم صفی‌الدین، یحیی‌السنوار، سید حسن نصرالله و حاج‌قاسم باید یکپارچه علیه ظلم و استکبار قیام کند؛ گفت: اینکه حاج‌قاسم بارها می‌گفت و اشک می‌ریخت که تحمل دیدن ظلم به دختران و زنان افغانی و فلسطینی و عراقی و لبنانی و... را ندارد، برگرفته از نگاه دینی است.

امت اسلامی پشتیبان جدی جبهه مقاومت باشد


وی گفت: وقت آن رسیده امت اسلامی پشتیبان جدی جبهه مقاومت باشد و فرض و لازم است در پویش  "ایران همدل" شرکت کنیم و پشت جبهه را گرم نگه داشته و به رزمندگان غزه و لبنان کمک شود که امروز، روز جهاد اموال است و ان شاءالله در این جنگ تحمیلی نابرابر و بزرگ جبهه مقاومت به پیروزی برسد.
امام جمعه کرمان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله قاضی و نوجوان مجاهد دانش آموز حسین فهمیده؛ این شهید را الگویی برای جامعه اسلامی دانست و به همین مناسبت به روز بسیج دانش‌آموزی اشاره و اظهار کرد: دانش آموزان عزیز در همه صحنه‌های سخت در کنار جبهه انقلاب و در دفاع از ارزش‌ها حضور پررنگ داشتند و در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همه اعتراضات و راهپیمایی‌ها جمعیت دانش‌آموزی بود.

سهم دانش‌آموزان در دفاع ارزش‌ها برجسته است


وی گفت: سهم دانش‌آموزی در دفاع مقدس و در زندان‌های مخوف صدام ملعون هم کم نیست و در صحنه‌های خط مقدم و شب‌های عملیات بخشی از صحنه‌های بیادماندنی و افتخارآمیز دفاع مقدس را به خود اختصاص دادند و هم حضور داوطلبانه آنان باعث شد شور و حماسه در کشور ایجاد شود و در اقشار دیگر هم تأثیرگذار بود و باعث شد جبهه‌ها پر از رزمندگان و مجاهدان شود؛ دانش‌آموزان حتی در پشتیبانی از جبهه کم نگذاشتند.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی سپس با اشاره به سالگرد خروش امام راحل علیه قانون خفت‌بار و تحقیرآمیز کاپیتولاسیون؛ یادآور شد: انقلاب امام بر دو پایه اساسی توجه به غرور ملی کشور و غیرت دینی استوار بود؛ در دوره ستمشاهی غرور ملی را سرکوب کرده بودند و ایران که در طول تاریخ از قدرت‌های بزرگ بود و ملت ایران در طول تاریخ همیشه حرف برای گفتن داشت و اجازه ورود و دستور بیگانه را نمی‌داد اما کاری کرده بودند که شاه ایران مورد تحقیر بود و انقلاب امام پایانی برای تحقیر ملت شد.

دستاورد بزرگی که امام با برگرداندن غرور ملی و غیرت دینی برای نظام اسلامی به ارمغان آورد


وی تصریح کرد: غرور ملی و غیرت دینی؛ ایران را در جایگاهی قرار داد که امروز در معادلات دنیا برجسته و بانی جبهه مقاومت است؛ گرچه معرکه جنگ در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان است اما نگاه اصلی جبهه مقاومت به ایران اسلامی و رهبری نظام و مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی است که در آزمون‌های سخت سرافراز بیرون آمدند.

ویژگی‌های دو جبهه‌ای که امروز در درگیری تمام‌عیار هستند


نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه سخنانش گفت: امروز دو جبهه به صورت جدی و تمام عیار درگیر هستند؛ جبهه استکبار که نقش آفرین اصلی آن در ظاهر ارتش ترور و قتل مستقر در پادگان غصبی و جعلی به نام اسرائیل است و هدف آن ریشه کن کردن ادیان الهی و تصرف و تجزیه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و تولید جنگ، قتل و نسل‌کشی است.
وی افزود: جبهه دیگر جبهه افتخارآمیز مجاهدان و مبارزان حق‌طلب است که خواهان اقامه عدل، حفظ سرزمین و پایان دادن به قتل‌ها و غارت‌های ملت‌ها هستند و امروز غزه و لبنان در خط مقدم این جبهه قرار دارند لذا باید با تمام ظرفیت و توان جبهه حق را تقویت و حمایت کرد.

تذکر به دولت


امام جمعه کرمان در پایان خطبه دوم در تذکر به دولت گفت: دولت کار خود را با شعار جذاب و موثر و مفید "وفاق‌" که نیاز کشور است، شروع کرد که انتخاب این شعار را باید به دولتمردان تبریک گفت اما مراقب باشند به این شعار وفاق در همه رده‌ها توجه شود و بعضاً بی‌توجهی به این شعار در عزل و نصب‌ها دیده می‌شود و دولت نباید از این شعار جذاب و موثر وفاق انحراف پیدا کند بلکه باید جبهه وفاق و متحد درونی تحت امر رهبر عظیم‌الشان انقلاب بتوانیم این رسالت بزرگ تاریخی خود را در رابطه با جبهه مقاومت و مواجهه تمام عیار با دشمن به نحو احسن انجام بدهیم.

کد خبر 1787187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha