تقدیر امام جمعه یاسوج از مواضع شجاعانه مسئولان در دفاع از محور مقاومت

امام جمعه یاسوج از مواضع شجاعانه رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل دفاع از محور مقاومت تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره فجر همه ما را نصیحت فرموده «وقتی که نعمت به انسان می‌دهیم و مسیر زندگی را برای آنها آسان می‌کنیم, می‌گویند خداوند ما را احترام کرده و دوست دارد، ولی وقتی شرایط خاص و مشکلاتی برای انسان به وجود می‌آید، می‌گوید خداوند من را گرامی نداشته».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: کسی که به مقام، پول و ثروتی دست یافته نشانه فضیلت و برتری وی نیست و کسی که به ذلت کشیده می‌شود نیز این گونه نیست که خداوند چنین انسانی را فراموش کرده است.

وی همه دنیا را برای آزمایش انسان دانست و افزود: خداوند تقوا را از انسان خواسته که در همه حال به یاد پروردگار و آفریننده خود باشد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید به یاد فقرا، ایتام و مساکین باشیم و آنها را فراموش نکنیم، ادامه داد: مسئله حب مال که دوستی دنیا نیز محسوب می‌شود باعث خواهد شد که ما دچار خطا و اشتباه شویم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه حرکت‌ها، فکرها و رفتارهای انسان در این دنیا ثبت و ضبط می‌شود، یادآور شد: در روز قیامت حقیقت‌ها آشکار و انسان‌های خطاکار از خواب غفلت بیدار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از انسان‌ها حقیقت نماز، روزه، حجاب و ... را درک نمی‌کنند و روزی این غفلت و جهالت به پایان خواهد رسید.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه عذاب روز قیامت برای گناهکاران و مجرمین بسیار سخت خواهد بود، اظهار کرد: انسان تا فرصت دارد باید عبودیت خود را به اثبات برساند تا وارد بهشت خداوند شود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: اگر انسان رشد و بالندگی در سایه الطاف الهی را می‌خواهد، راه آن عبودیت، انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: انسان در سایه تقوا به اهداف خود که همان رسیدن به قرب الهی است، دست پیدا می‌کند.

آیت الله حسینی هدف انسان را عزت و آرامش دانست و بیان کرد: برخی راه به عزت رسیدن را اشتباه می‌روند و فکر می‌کنند با گناه و معصیت به عزت می‌رسند، در حالی که گناه راه شیطان است.

امام جمعه یاسوج ضمن اشاره به اینکه تنها راه آرامش و سعادت دنیا و آخرت انسان عبادت و دینداری است، گفت: همه جهان هستی از آن خداوند بوده و اگر از پروردگار الهی اطاعت کنیم، به همه خوبی‌ها خواهیم رسید.

وی ضمن تاکید بر اینکه شیطان قسم یاد کرده تا انسان به آرامش نرسد، افزود: برخی‌ها فکر می‌کنند که با بی‌حیایی و فساد به آرامش می‌رسند در صورتی که این گونه نیست.

آیت الله حسینی افشاگری و اعتراض حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ بر علیه کاپیتولاسیون را یادآور شد و گفت: این موضوع مصونیت قضایی به مستشاران آمریکایی را هموار می‌کرد، ولی امام (ره) تسلط دادن بیگانگان در امور کشور را مردود دانست.

خطیب نماز جمعه یاسوج آمریکا را جنایتکار تاریخ دانست و یادآور شد: این نهایت ذلت و خواری برای یک کشور است که آمریکا انتخاب کننده برای آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون کاپیتولاسیون آمریکا را به عنوان حاکم بلامنازع تثبیت می‌کرد، خاطرنشان کرد: آمریکا در طول حیات خود جنایت‌های بسیاری از جمله کشتار سرخ پوستان، سیاه پوستان و مسلمانان را مرتکب شده و در غزه و لبنان مسلمانان با سلاح‌های آمریکایی به شهادت می‌رسند.

آیت الله حسینی شهادت محمد حسین فهمیده را تسلیت گفت و افزود: حضرت امام خمینی (ره) شهید حسین فهمیده را یک الگو برای جامعه می‌دانست که این نوجوان ۱۳ ساله در میدان جنگ و دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و ناموس این سرزمین حاضر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد کار حسین فهمیده را بزرگ و جهانی دانست که با درک شرایط در میدان حاضر شد و ادامه داد: باید نوجوانان و جوانان را مثل حسین فهمیده و در شأن و منزلت انقلاب و اسلام تربیت کرد.

وی از مواضع شجاعانه رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل دفاع از محور مقاومت تشکر کرد و افزود: سخنان و مواضع رئیس جمهور در مجامع بین‌المللی در حمایت از محور مقاومت ارزشمند بود.

آیت الله حسینی حرکت رئیس مجلس و هدایت هواپیما به سمت لبنان در شرایط جنگی را نیز ستود و گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی خط قرمزی ندارد، حضور رئیس مجلس در لبنان به جبهه مقاومت روحیه داد.

امام جمعه شهر یاسوج ضمن تمجید از مواضع وزیر امور خارجه در حمایت از جبهه مقاومت، یادآور شد: وزیر امور خارجه در شرایط جنگی در لبنان حضور داشت و به روحیه مقاومت کمک کرد.

وی در فراز پایانی خطبه‌ها پویش «ایران همدل» را مهم دانست و اظهار کرد: گاهی جهاد با نفس و گاهی جهاد با مال صورت می‌گیرد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مشکل نیروی انسانی برای کمک به جبهه مقاومت وجود ندارد، ادامه داد: باید از این جبهه پشتیبانی مالی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه یاسوج جنگ امروز را، جنگ جبهه کفر و نفاق با اسلام دانست و خاطرنشان کرد: لبنان، سوریه و فلسطین خط مقدم جبهه مقاومت در برابر کفر هستند و می‌طلبد که حمایت‌هایی لازم از این جبهه صورت گیرد.

وی کمک‌های خوب مردم استان در مناطق مختلف به جبهه مقاومت را یادآور شد و افزود: اگر از جبهه مقاومت پشتیبانی مالی، روحی، روانی و رسانه‌ای صورت نگیرد، وضعیت به شکل دیگری خواهد بود.

آیت الله حسینی تاکید کرد: دشمنان داعش را برای ناآرام کردن ایران به عنوان فرمانده جبهه مقاومت تاسیس کردند و شعار نیل تا فرات را سر دادند، ولی برخی کشورها این موضوع را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند.

وی یادآور شد: امروز لبنان و غزه از همین کشورها دفاع می‌کنند ولی آنها از پشت به جبهه مقاومت ضربه می‌زنند.

آیت الله حسینی بر حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: اگر برخی کشورها حمایت مالی و همچنین تجارت و با رژیم صهیونیستی را نداشته باشند، قطعاً این موضوع تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر 1787192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha