قدرت بازدارندگی ایران بسیار بالاست

آیت الله نورمفیدی گفت: قدرت دفاعی و نظامی ایران در حد خیلی بالایی است و همین باعث شده که خیلی ها از این قدرت دفاعی ایران بترسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۴ آبان) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به مسائل  مطرح شده در خصوص جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک گفت: هر چند وقت یکبار در منطقه این سروصدا بلند می شود که ایران این جزایر را غصب کرده است و برای ایران نیست و عده ای از حاشیه های خلیج فارس مدعی می شوند.

امام جمعه گرگان با اشاره به چرایی این مسئله، افزود: علت اینکه این مطلب را مطرح می کنند اهمیت این منطقه است، این مناطق، منطقه بسیار حساسی است و ۶۰۰ میلیارد ذخایر بشکه نفت در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: این منطقه آبراه بسیار مهمی است و تمام صادرات نفت از این منطقه انجام می شود و بهترین راه آبی است و کشتی های خیلی سنگین هم می توانند از این محل عبور کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه هر کسی بر این جزایر حاکم باشد تنگه هرمز در اختیارش خواهد بود، گفت: آنها هر چند وقت یکبار این مسئله را مطرح می کنند تا بتوانند این سه جزیره را از ایران بگیرند و خودشان حاکم تنگه شوند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تاریخی و قبل از ورود اسلام به این منطقه، این جزایر در اختیار ایران بوده است و در زمان کوروش بندر لنگه و این سه جزیره به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام شده است و تمام حکومت هایی که آمدند در این مناطق حاکمیت خودشان را اعمال کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه ادعاهای این افراد به سازمان ملل و شورای امنیت هم رفته است، گفت: برخی از شیوخ منطقه و کشورهای اروپایی هم این ادعا را پشتیبانی می کنند و آن را نیز امضا می کنند اما در سازمان ملل و شورای امنیت با در بسته مواجه شده اند و جواب رد شنیده اند.

وی افزود: پشت پرده این قضیه این است که آنها نمی خواهند ایران قوی در منطقه وجود داشته باشد.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: تمام نفت صادراتی از این منطقه انجام می شود و ۶۳ درصد مخازن نفتی صنعت دنیا در این منطقه است.

وی تاکید کرد: دنیا بداند در این مسائل ما با هیچکس تعارفی نداریم و اگر بخواهند به این منطقه نگاه چپی داشته باشند آن وقت جواب سختی خواهند خورد.

امام جمعه گرگان با اشاره به اقامه نماز جمعه نصر به امامت مقام معظم رهبری در تهران، گفت: این نماز، نماز جمعه بی نظیری بود و تا کنون چنین نماز جمعه با عظمتی در جهان اسلام نبوده است.

وی افزود: نماز جمعه نصر دنیا را تکان داده است و تبلیغاتی را نیز علیه امام(ره) شروع کردند و امام را متهم می کنند.

آیت الله نورمفیدی با عجیب خواندن این مسئله، گفت: به دلیل اینکه پیدایش این انقلاب و نظام به وسیله امام (ره) بوده می خواهند چهره امام را خراب کنند تا انقلاب ما را از بین برود.

وی یادآور شد: با مطالعه تاریخ انبیا در می یابیم که دشمنان انبیا هم همین اقدام را انجام می دادند و اینها با این اقدامشان می خواهند بگویند این انقلاب بی اساس بوده ست.

امام جمعه گرگان با اشاره اینکه به در حال حاضر بازدارندگی در فرهنگ سیاسی کشورها مطرح است، گفت: برخی با بالا بردن قدرت دفاعی خودشان این کار را انجام می دهند.

وی افزود: قدرت دفاعی و نظامی ایران در حد خیلی بالایی است و همین باعث شده که خیلی ها از این قدرت دفاعی ایران بترسند که این همان قدرت بازدارندگی است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه برخی از راه تحرک دیپلماسی ورود پیدا می کنند تا این بازدارندگی شان را تقویت کنند، ادامه داد: امروز هم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خیلی خوب فعال شده و وزیر امور خارجه ایران به کشورهای مختلف منطقه هم رفته و دیدارهایی داشته است.

وی گفت: برخی دیگر از کشورها نیز با آویزان شدن به قدرت های دیگر برای خودشان بازدارندگی ایجاد می کنند. قدرت بازدارندگی شان را از وابستگی به دیگران پیدا می کنند.

امام جمعه گرگان، سرمایه اجتماعی را مهمترین مسئله بازدارندگی بیان کرد و افزود: اگر یک نظامی مردمش را همراهش داشته باشد موفق است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نصر در تهران سرمایه اجتماعی این کشور را به مرحله بروز و ظهور رساند، گفت: دنیا مشاهد کرد با همه گرفتاری هایی که برای این کشور ایجاد کردند ولی مردم با قدرت به میدان آمدند و این سرمایه اجتماعی به نمایش درآمد و برایشان تعجب بود.

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز هیچ وقت ایران به این اندازه مورد تعرض تهاجم دشمن و جنگ ترکیبی نبوده است و این زمان مرحله حساسی است و اگر زمانی مردم سستی و ضعف نشان دهند دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری مستقل است و بر هیچ قدرتی تکیه ندارد، گفت: در عین حال می خواهیم با دنیا هم تعامل داشته باشیم.

امام جمعه گرگان یادآور شد: متاسفانه در جریانات فلسطین و لبنان کشورهای منطقه سکوت کرده اند و گاهی هم به دشمنان کمک کرده اند. ایران تنها کشوری که دارد دفاع می کند.

وی با بیان اینکه امروز فریاد مردم غزه، فلسطین، لبنان و یمن بلند است و از تمام جهان اسلام استمداد می طلبند، افزود: این وضعی که اسرائیل و آمریکا برای منطقه به وجود آورده اند این مردم نیاز به کمک دارند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: ما باید هم با مال مان دفاع کنیم و دفاع کردن از این مظلومین واجب است و هر کسی که هر توانی دارد کمک کند.

کد خبر 1787203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha