شهادت رهبران حزب الله اندکی خلل در اراده، تصمیم و راه او نداشته است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امروز حزب الله قهرمان با وجود این که تعدادی از بزرگان خود را از دست داده اما نه تنها ذره ای و اندکی خلل در اراده، تصمیم و راه او به وجود نیامده بلکه پس از شهادت تعدادی از رهبرانشان جدی تر، محکم تر و مقتدرانه تر در مقابل تجاوزات این باند تبهکار اسرائیلی ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آبان ماه، گفت: قاضی طباطبایی اولین شهید محراب و شهید حسین فهمیده نوحوان شهیدی که امام راحل آن را به عنوان رهبر معرفی کردند، در این ماه به شهادت رسیدند.
امام جمعه جیرفت با گرامیداشت روز بسیج دانش آموزی، بیان کرد: شهید فهمیده ها و شهید رهبرهای شهر جیرفت با بصیرتی که داشتند در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و به همه جهانیان بصیرت، تعهد و ولایتمداری خود را نشان دادند.
وی افزود: نوجوانانی بودند که در اسارت در کمال آزادگی و شجاعت از اسلام، انقلاب و امام دفاع کردند و آن شاء الله دانش آموزان با عضویت در بسیج دانش آموزی و سایر نهادهای دیگر بتوانند راه شهید فهمیده ها را ادامه دهند.
حجت الاسلام تارم با اشاره به هفته بیمه سلامت، ابراز کرد: بیمه سلامت یکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این بیمه همگانی را دولت شهید رییسی آغاز کردند که امروز ما می توانیم ادعا کنیم شخصی وجود ندارد که تحت پوشش بیمه نباشد.
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: امروز بیمه سلامت  نسبت به ناباروری و بیماران صعب العلاج خدمات شایسته ای ارائه می دهد و تمام خدمات درمانی این بیمه به دهک های پایین جامعه رایگان است.
وی با بیان اینکه امروز روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: امروز روز خروش امام امت در اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون است، لایحه ای که در آن اتباع یک کشور بیگانه در کشور میزبان باید مطابق قوانین خودشان و توسط کنسولگری خودشان اگر جرائمی مرتکب شدند، به جرم شان رسیدگی شود و دولت میزبان حق ندارد آنها را محاکمه کند.
حجت الاسلام تارم با اشاره به اینکه از لایحه کاپیتولاسیون به قضاوت کنسولگری تعبیر می شود، بیان کرد: کنسول کشور بیگانه باید داوری و قضاوت کند که این امر یعنی یک کشور کاملا وابسته شود و نوکر یک کشور دیگر باشد و این لایحه را در سال ۴۳ مجلس وقت برای مستشاران و اتباع آمریکایی در ایران تصویب کرد.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه انقلاب و مبارزات امام راحل براساس سه اصل مهم پایه ریزی شده بود، خاطرنشان کرد: این مهم بر سه اصل مبارزه با استعمار خارجی، مبارزه با دیکتاتوری داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور بود که بر همین اساس امام خمینی (ره) نسبت به پدیده کاپیتالاسیون که یک رویداد بسیار شومی در تاریخ کشور ما بود، با شدت اعتراض کردند و فرمودند؛ «ما را فروختند استقلال ما فروختند عزت ما را پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش را پایکوب کردند، ملت ایران را از سگ های آمریکا پست تر کردند چنانچه کسی سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست از آن می کنند لاکن اگر شاه ایران سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می کنند اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد مرجع ایران، بزرگتر مقام ایران را زیر بگیرد هیچ کس حق تعرض ندارد، من اعلام خطر می کنم ای ارتش ایران، ای سیاسیون ایران، ای علمای ایران، ای مراجع اسلام، ای فضلا، طلاب، مراجع، ای آقایان، ای نجف، ای قم، ای مشهد، ای تهران و ای شیراز من اعلام خطر می کنم».
وی اضافه کرد: این سخنرانی امام خمینی (ره) باعث شد تا امام را شبانه دستگیر کنند و زمینه تبعید ایشان به خارج را فراهم کردند که حدود ۱۵ سال امام عزیز از وطن دور بودند اما دست از تکلیف و وظیفه برنداشتند و از راه دور هدایت می کردند، اعلامیه صادر می کردند، سخنرانی می کردند، تذکر می دادند و نسبت به اعمال زشت، خلاف شرع و استبداد رژیم پهلوی موضع گیری می کردند.
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: مسئله استقلال جزو اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ماست، استقلال آزادی جمهوری اسلامی از شعارهای اصلی این مردم غیور بود.
 خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: اعتراضی که مقام معظم رهبری نسبت به این سند آموزشی  ننگین ۲۰۳۰ یونسکو داشتند یکی از اعتراضات شدید ایشان این بود که این خلاف استقلال ماست ضمن این که فرمودند محتوای انحرافی دارد و در آن تردید است و خلاف شرع مقدس اسلام است.
وی ادامه داد: رهبری فرمود؛ «کشوری مثل ایران با این فرهنگ سابقه و نظام مقدر اسلامی برنامه ها و سند آموزش و پرورشی خود را از دیگران بگیرد که با اغراض گوناگون یا اغراض سیاسی و یا اغراض گوناگون فاسد دیگر تهیه کرده اند، این برخلاف استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است فرض کنیم در این سند هیچ چیز واضحی که مخالف با اسلام وجود نداشته باشد که البته وجود دارد، حرف من این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون از کشور نوشته شود. حرف من این است که شما مثلا می گویید خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد اینجا ایران است اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا یک ملت، ملت بزرگ است نظام آموزشی ما را چهار نفر در در یونسکو یا سازمان ملل یا فلان جا بنشینند و بنویسند و چرا؟ این همان مسئله استقلال است استقلال ابعادش تا اینجاست مسئله ای است که ده ها هزار نفر در دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی و در دوران انقلاب اسلامی برای آن خون و جان داده اند، اسیر شده اند و تحت شکنجه ها و زندان ها قرار گرفته اند این استقلال نعمت بزرگی است که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی آن را برای ما و سایر مردم به ارمغان آورده و می آورد».
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: امروز می توانیم ادعا کنیم مستقل ترین کشور جهان هستیم که به هیچ کشوری در دنیا از اول انقلاب، از دوران مبارزات امام، انقلاب ما وابسته نبوده، نیست و نخواهد بود و این برای ما افتخار است و برای دشمنان ما خار چشمی است زیرا آنها در ایران امتیازی داشتند که آمریکایی ها هر غلطی که می خواستند را انجام می دادند اما حق اعتراض و محاکمه آنها را نداشتیم، آمریکایی ها از کشور بیرون رفتند و در جریان تسخیر لانه جاسوسی به گروگان گرفته شدند و آرزوی بازگشت به این کشور و منطقه را دارند اما کور خوانده اند این ملت شهید پرور به هیچ وجه آمریکایی های جنایتکار اجازه بازگشت و تسلط بر کشور را نخواهند داد.
امام جمعه جیرفت با اشاره به ۸ آبان ماه روز پدافند غیرعامل، عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی دفاع بدون اسلحه که یکی از بخش های مهم و نوین الگوی دفاع در جمهوری اسلامی ایران و متولی حفاظت و صیانت از مردم و زیرساخت های حیاتی در برابر تهدیدات است.
وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل تلاشی برای ایجاد لایحه های دفاعی در برابر سیلی از تهدیدات جدید است بنابراین از سازمان پدافند غیرعامل می خواهیم که آموزش های لازم به اقشار مختلف جامعه اعم از مدیران و ادارات ارائه دهد تا آنها بتوانند در این دفاع بدون اسلحه برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی آمادگی لازم را داشته باشند تا دچار خسارات و آسیب ها نشویم.
حجت الاسلام تارم بیان کرد: وضعیت جبهه مقاومت به خواست خداوند متعال علی رغم وحشی‌گری های آمریکا و اسرائیل، وضعیت خوب و مطلوبی ارزیابی می شود.
خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: امروز حزب الله قهرمان با وجود این که تعدادی از بزرگان خود را از دست داده اما نه تنها ذره ای و اندکی خلل در اراده، تصمیم و راه او به وجود نیامده بلکه پس از شهادت تعدادی از رهبرانشان جدی تر، محکم تر و مقتدرانه تر در مقابل تجاوزات این باند تبهکار اسرائیلی ایستاده و با موشک باران کردن نقاط حساس نظامی اسرائیل دستاوردهای مهمی کسب کرده است که البته آنها سانسور می کنند و اجازه نمی دهند این اخبار به گوش مردم برسد.

کد خبر 1787206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha