آثار سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال‌وبختیاری بازبینی می‌شود

موسویان از آغاز مرحله بازبینی آثار شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره از هفتم آبان خبر داد و گفت: بر اساس جدول برنامه‌ریزی شده، بازبینی‌ها تا دهم این ماه ادامه دارد.

سید رحیم موسویان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هنرمندان ۲۸ گروه نمایشی متقاضی شرکت در سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی بر اساس جدول زمان‌بندی شده، آثار خود را برای بازبینی و راه‌یابی به بخش پایانی در بوته داوری قرار می‌دهند.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش از این ۳۲ اثر صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره تئاتر استانی اعلام آمادگی کرده بودند، تصریح کرد: چهار گروه نمایشی به دلیل آماده نشدن تا مرحله بازبینی از دور رقابتی جشنواره کنار رفتند و این مرحله با حضور ۱۰ نمایش خیابانی و ۱۸ نمایش صحنه‌ای در شهرهای بروحن، اردل، فارسان، شهرکرد و فرخشهر انجام خواهد شد.

موسویان از نمایش «هزار فرسنگ زیر دریا» به کارگردانی محمودرضا حقیقتی به عنوان نخستین اثر هنرمندان بروجنی نام برد که در مرحله بازبینی جشنواره سی و ششم در روز دوشنبه هفتم آبان به اجرا در می‌آید.

وی یادآور شد: هیئت داوران بازبین در این روز با حضور در شهرستان بروجن علاوه بر نمایش هزار فرسنگ زیر دریا، نمایش‌های صحنه‌ای «درباره ماندن» به کارگردانی سروش ضیاء، «قطعه‌ای از قلب آسمان» به کارگردانی امین جعفری، «پی (p)» به کارگردانی پژمان شبانی و «آقای من» به کارگردانی علیرضا فرهنگ را به تماشا نشسته و قضاوت می‌کنند.

موسویان، نمایش‌های «آهوی وحشی» به کارگردانی علیرضا فرهنگ و «گمشده» کاری از محدثه جمالی را هم از جمله آثار خیابانی هنرمندان بروجنی دانست که روز دوشنبه بازبینی می‌شود.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی درباره برنامه روز دوم بازبینی آثار جشنواره اظهار داشت: در روز سه‌شنبه هشتم آبان، هیات بازبین به اردل سفر خواهد کرد تا نمایش‌های «صبح بخیر» به کارگردانی محمد حسینی کاجی را به عنوان تنها اثر شرکت‌کننده از این شهرستان بررسی کند، همچنین تنها نماینده لردگان در این دوره از جشنواره با نام «شمارش معکوس» به کارگردانی مصطفی حسنی هم در این روز در اردل بازبینی خواهد شد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه در عصر سه‌شنبه نیز چهار نمایش شرکت‌کننده از شهرستان فارسان مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: نمایش‌های «شب بیست و یکم» به کارگردانی امیرمحمد اسدی و «پل و پلنگ» به کارگردانی یاسرالله بخشی در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «چرا...؟» به کارگردانی شجاع محمدی و «بلوط و بازعلی ۲» به کارگردانی غلام عباس دادور در بخش خیابانی، آثاری است که هنرمندان فارسانی آن‌ها را برای هیات بازبین به اجرا می‌گذارند.

موسویان افزود: هیئت بازبین چهارشنبه نهم آبان در مجموعه فرهنگی هنری امیرکبیر شهرکرد مستقر شده و به بررسی آثار «پا پروک» به کارگردانی داریوش خدادادی، «زیپ و زاپ» به کارگردانی داوود یادگاری، «برخوانی علمیه» به کارگردانی علیرضا طاهریان، «شرایط» به کارگردانی مهدی احمدی و «شس‌تن» به کارگردانی فراز مهدیان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه نوبت بازبینی ۲ اثر شرکت‌کننده از فرخشهر در عصر چهارشنبه نهم آبان برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: «آبی یا قرمز» به کارگردانی فاطمه برزکار در بخش خیابانی و «در همین حوالی» به کارگردانی سعید جوانبخت در بخش صحنه ‌ای و در مجتمع فرهنگی هنری امین این شهر بازبینی می‌شود.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی از دهم آبان به عنوان یکی دیگر از روزهای پرکار جشنواره در مرحله بازبینی یاد کرد و گفت: در این روز هفت اثر در شهرکرد با حضور هیات بازبین مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا تکلیف آثار راه یافته به مرحله اصلی این دوره از جشنواره مشخص شود.

موسویان از «سکوت» به کارگردانی فاطمه امینی، «ناپیریکا» به کارگردانی محمد حیدری، «برج بابل» به کارگردانی آرمیا رحمانی‌فرد و «عکاس جنگ» به کارگردانی سید مجتبی تهوری به عنوان آثار صحنه‌ای نام برد که در آخرین روز بازبینی در شهرکرد بررسی می‌شوند.

وی افزود: رضا علوی هم با کارگردانی نمایش‌های «نذر» و «نقطه سر خط» و رضا ولی‌پور با کارگردانی «آتش بس» در روز آخر بازبینی، کار خود را در بخش خیابانی برای داوران اجرا می‌کنند تا پرونده این مرحله از جشنواره سی و ششم در دهم آبان بسته شود.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی یادآور شد: تلاش آن است که با راه‌یابی بهترین آثار به مرحله نهایی این جشنواره بتوان رونقی دوباره را به عرصه تئاتر استان تزریق و برترین‌های تئاتر استانی را به جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد.

گفتنی است: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری نیمه دوم آبان امسال در شهرکرد برگزار می‌شود.

کد خبر 1787219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha