مجازات اعضای هیئت علمی دانشگاه هاروارد به دلیل همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین

کتابخانه دانشگاه هاروارد از ورود نزدیک به ۲۵ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به دلیل همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، کتابخانه دانشگاه هاروارد، نزدیک به ۲۵ نفر از اعضای هیئت علمی را به مدت دو هفته از ورود به کتابخانه وایدنر منع کرده است، زیرا هفته گذشته اعتراضی خاموش در سالن مطالعه اصلی کتابخانه برگزار کردند.

این حرکت اقدامی غیرعادی انضباطی توسط دانشگاه علیه اعضای هیئت علمی خود است.

اعتراض اعضای هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به تصمیم کتابخانه برای تعلیق دانشجویان معترضی که ماه گذشته مطالعه‌ای در حمایت از فلسطین انجام دادند، صورت گرفت. این تصمیم مورد انتقاد شدید گروه‌های آزادی بیان از جمله شورای آزادی دانشگاهی هاروارد انتقاد قرار گرفته است.

روزنامه دانشجویی دانشگاه «هاروارد کریمسون» اعلام کرد که در طول این اعتراض، اساتید در سکوت مطالبی را در مورد آزادی بیان و مخالفت خواندند، در حالی که پلاکاردهایی مربوط به آزادی بیان و سیاست دانشگاه را روی میزهای روبروی خود گذاشته بودند. ، نگهبانان نام و شماره هویت آنها را ثبت کردند.

این روزنامه می افزاید: اعتراض اعضای هیأت علمی، مدیریت هاروارد را مجبور کرد که بین تنبیه همکاران خود و کاهش مجازات انضباطی که با تعلیق فعالان دانشجویی سه هفته پیش ایجاد کرده بود، یکی را انتخاب کند.

این روزنامه نتوانست هیچ مورد قبلی را شناسایی کند که در آن هاروارد گروهی از اعضای هیئت علمی را به دلیل فعالیتشان از ورود به یک فضای خاص در محوطه دانشگاه منع کرده است.

مسئولان کتابخانه، اعضای هیئت علمی را به تجمع در کتابخانه متهم کردند که به منظور جلب توجه مردم به نصب پلاکاردهای در چادرها که به گفته مسئولان ناقض سیاست های کتابخانه است، اقدام کردند.

به معترضان اعضای هیئت علمی اعلام شد که که اگر احساس کنند تعلیق «به اشتباه» انجام شده است، می توانند تا ۲۹ اکتبر به مارتا جی. وایتهد، رئیس سیستم کتابخانه هاروارد اعتراض کنند.

کد خبر 1787234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha