دانشگاه هاوارد توقف سرمایه گذاری با اسرائیل را بررسی می‌کند

تحت فشار دانشجویان، دانشگاه هاروارد نیز پس از دانشگاه اورگرین موافقت کرد که توقف سرمایه گذاری خود با اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، انقلاب دانشگاهی برای قطع رابطه با اسرائیل در ایالات متحده آمریکا، سوئیس و سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

برای نخستین گام، کالج اورگرین، سرمایه گذاری خود را اسرائیل را متوقف کرد و امروز یک روز پس از این اقدام، دانشگاه هاوارد نیز اعلام کرد که توقف سرمایه گذاری با رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

به دنبال اعتراض دانشجویان، دانشگاه هاروارد موافقت کرد توقف سرمایه گذاری‌های خود با اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

مدیر دفتر المیادین در ژنو از ادامه اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های سوئیس در حمایت از غزه و محکومیت جنایات اسرائیل خبر داد.

بنابر این گزارش، میدان هرالد در شهر نیویورک شاهد تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از فلسطین بود.

پس از کالج اورگرین، دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست در ایالات متحده آمریکا موافقت کرد که در مورد توقف سرمایه‌گذاری‌های خود با «اسرائیل» مورد بررسی قرار دهد و تحت فشار اعتراضات دانشجویی در تعلیق برخی از دانشجویان بازنگری کند.

هاروارد بر بزرگ‌ترین موقوفه دانشگاهی در جهان، تقریباً ۵۰ میلیارد دلار، نظارت دارد و بخشی از آن را در صندوق‌ها و شرکت‌هایی سرمایه گذاری می کند که برخی از آنها به اسرائیل مرتبط هستند  که برای آن سود می آورد.

سخنگوی دانشگاه گفت: هاروارد موافقت کرده است که درباره سؤالات دانشجویان در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های مؤسسه بحث و بررسی کند.

مدیریت دانشگاه موافقت کرد که روند بازگرداندن حداقل ۲۲ دانشجو پس از تعلیق آنها آغاز کند و رسیدگی به پرونده بیش از ۶۰ نفر از دانشجویانی که به دلیل شرکت در این باره با اتهامات اداری مواجه هستند، تسریع شود.

ائتلاف هاروارد خارج از فلسطین اشغالی که از دانشگاه خواسته بود سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌هایی که با اسرائیل رابطه دارند پس بگیرد، در پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد که خیمه‌هایی را  که به مدت سه هفته برپا کرده‌اند، منحل خواهد کرد، اما متعهد شده است که دوباره این گروه را جمع می‌کند  و این مبارزه را برای مدت طولانی با ابزارهای دیگر ادامه می‌دهد.

مدیریت کالج اورگرین در المپیا، واشنگتن، متعهد شده است که علناً خواستار آتش‌بس در غزه شود و سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌هایی که از نقض فاحش حقوق بشر و اشغال سرزمین‌های فلسطینی سود می‌برند، پس بگیرد.

کد خبر 1763552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha